RAFAEL MARTÍN SOLANO/EUROPA PRESS - Archivo
VALNCIA, 14 May. (EUROPA PRESS) -
Els embassaments de la conca del Xúquer han perdut lleugerament aigua en l'última setmana i se situen al 55,6 per cent --0,9 punts menys que la setmana anterior--, mentre que els del Segura han descendit fins al 24,2% --una desena menys que la setmana passada--, en una setmana en la qual les precipitacions han sigut "escasses" en el vessant Mediterrani.
Segons les dades publicades pel Ministeri per a la Transició Ecolgica i el Repte Demogrfic, els embassaments del Xúquer emmagatzemen ara mateix 1.581 hectmetres cúbics --26 menys que la setmana anterior--, enfront dels 1.666 hm3 de reserva que hi havia a hores d'ara de l'any passat, encara que per sobre de la mdia d'1.567 hm3 dels últims deu anys.
Per la seua banda, la conca del Segura té una reserva de 276 hectmetres cúbics --un menys que la setmana passada--, encara que inferior als 380 hm3 de l'any passat i molt per sota de la mdia dels últims deu anys, que és de 510 hm3.
A nivell nacional, la reserva hídrica es manté aquesta setmana en el 66,3%, idntica xifra que la setmana anterior, després d'una setmana d'escasses precipitacions. En total, els embassaments emmagatzemen actualment 37.153 hectmetres cúbics (hm3), en recuperar en l'última setmana en 4 hectmetres cúbics (el 0,0% de la capacitat total actual dels embassaments). Mentre, les conques internes de Catalunya han augmentat fins al 25,6%, enfront del 23,8% de l'últims set dies.
Per mbits, el Cantbric Oriental es troba al 83,6,%; el Cantbric Occidental, al 89,8%; el Miño-Sil, al 88,5%; Galícia Costa, al 86,3%; les conques internes del País Basc, al 90,5%; el Duero, al 91,8%; el Tajo, al 80,3%; el Guadiana, al 51%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 84,3%; l'Ebre, al 73,9% i el Xúquer, al 55,6%.
Per baix de la mitat continuen el Guadalete-Barbate, al 30,3%; el Guadalquivir, al 47%; la conca mediterrnia andalusa, al 31,8%; el Segura, al 24,2%; i les conques internes de Catalunya al 25,6%. En aquest sentit, els embassaments de les conques internes catalanes han augmentat i superen el nivell que tenien per aquestes mateixes dates el 2023 (del 25,21%).
En el costat oposat de la balana, es troben els embassaments andalusos que perden aigua per primera vegada enguany i se situen al 43,6% Així, per primera vegada en el que va d'any, aquests embassaments han perdut un total de 21 hectmetres cúbics, de manera que la seua reserva d'aigua baixa fins al 43,6% de la seua capacitat, acollint 4.842 hm3 d'aigua en total, segons les dades facilitades pel MITECO, consultats per Europa Press. En qualsevol cas, els embassaments andalusos han afegit 2.696 hectmetres cúbics a les seues reserves després de comenar 2024 amb 2.143 hm3.
En línies generals, els embassaments de tot el país estan 17,4 punts per sobre de l'any passat i 1,4 punts per sobre de la mdia dels últims deu anys.
D'altra banda, la reserva de l'aigua per a consum hum --ús consuntiu-- es troba al 56,53% de la seua capacitat i ha baixat fins als 21.930 mh3, enfront dels 22.011 hm3 de la setmana anterior. Mentre, el reserva de l'aigua per a ús hidroelctric est al 88,27% de la seua capacitat i ha augmentat fins als 15.223 hm3, enfront dels 15.138 hm3 de la setmana anterior.