ERC demana al PSOE deixar de "culpar a l'àrbitre" i fer neteja interna després de la sentència a Ábalos

"Una cosa és el possible 'cas Begoña' i una altra és la porqueria que està eixint", afirma Alamany

La secretària general d'ERC, Elisenda Alamany, en una roda de premsa
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 22 junio 2026 14:44

   BARCELONA, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La secretària general d'ERC, Elisenda Alamany, ha demanat al PSOE "deixar de limitar-se a culpar a l'àrbitre pel fet que no siga neutral i fer neteja", en referència al Tribunal Suprem (TS) després de la sentència a l'exministre de Transports José Luis Ábalos a 24 anys de presó.

   "Sabem que l'àrbitre no és neutral, ho sabem els independentistes que ho hem patit en les nostres carns. Però això no es resol limitant-se a culpar a l'àrbitre", ha sostingut en una roda de premsa en la seu del partit este dilluns.

   La dirigent republicana ha assegurat que el PSOE té un problema que no ha afrontat des del primer minut i que ha deixat podrir i ha agregat: "Una cosa és el possible 'cas Begoña' i una altra és la porqueria que està eixint aquests dies. I el president d'Espanya no es pot escudar en estos casos".

   En este sentit, ha agregat que "el cas Begoña també està servint perquè la majoria dels ciutadans de l'Estat veja la realitat de la justícia espanyola".

"GOLS EN PRÒPIA PORTA"

   Alamany ha insistit que el PSOE ha d'explicar "què mesures prendrà a partir d'ara per a deixar de victimizarse, deixar de dir que, evidentment, l'àrbitre està comprat, i allunyar-se d'esta situació".

   "Que deixe de ficar-se gols en pròpia porta i que faça neteja. Els casos Koldo, Ábalos, Cerdán i Leire són porqueria, són gols en pròpia porta. I el PSOE ha de fer neteja", ha resolt.

   El Tribunal Suprem ha condemnat este dilluns a Ábalos a 24 anys de presó, a la seua exasesor Koldo García a 19 i a l'empresari Víctor de Aldama a quatre i mig per irregularitats en la compra de mascaretes en la pandèmia.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press