VALNCIA, 10 Jul. (EUROPA PRESS) -
Facua-Consumidors en Acció ha apuntat hui dimecres als passatgers afectats per l'incendi en el buc 'Tenacia' de la naviliera GNV, que cobria el trajecte Valncia-Palma, que poden reclamar el reemborsament del bitllet o un transport alternatiu.
En el vaixell viatjaven uns 350 passatgers i 61 tripulants. El ferri va salpar de Valncia el diumenge 7 de juliol, a les 21.00 hores, i havia d'arribar a Mallorca a les 05.00. Quan es trobava a mig camí, es va detenir després de detectar-se un incendi a la sala de mquines. Els passatgers van passar hores d'espera en alta mar fins que van ser evacuats i van tornar a Valncia.
Segons ha indicat Facua en un comunicat, malgrat que la companyia va oferir allotjament en hotels als afectats, estos també tenen dret a reclamar la devolució dels diners del bitllet a causa que el vaixell no va arribar a destinació.
Així mateix, l'associació informa als afectats que la naviliera té set dies de termini per a abonar-los els diners. La normativa també establix que la devolució pot ser "en metllic, per transferncia bancria electrnica, transferncia bancria o xec pel valor del cost íntegre del bitllet "al preu al que es va comprar" corresponent a la part o parts del viatge no efectuades i a la part o parts del viatge efectuades, si el viatge ha perdut raó de ser en relació amb el pla de viatge inicial del passatger".