Fundació Valenciaport reforçarà la ciberseguretat portuària amb el projecte Athena davant d'amenaces cibernètiques

Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 8 octubre 2025 13:37

   VALÈNCIA, 8 Oct. (EUROPA PRESS) -

   La Fundació Valenciaport reforçarà la ciberseguretat portuària amb el projecte Athena, que oferirà a proveïdors de programari i maquinari una solució de ciberseguretat flexible i escalable que permetrà validar i garantir el compliment dels nous requisits i normativa de seguretat de la Unió Europea, assegurant que els productes estiguen llests per a la seua certificació conforme a la Llei de Ciberseguretat europea. A més, oferirà protecció activa enfront d'amenaces cibernètiques complexes, segons ha informació la fundació en un comunicat.

   El Port de València ha acollit la reunió d'arrencada d'este projecte europeu sobre seguretat. Athena inclourà una ferramenta que permetrà assegurar la fiabilitat dels nous productes des de les fases inicials del seu desenvolupament, garantint la seua conformitat no només amb els requisits essencials establits en la legislació harmonitzada de la UE --incloent, per exemple, el CRA, la Directiva NIS2 i el Data Act--, sinó també amb les necessitats de seguretat específiques dels diferents grups d'interès, ha afegit Valenciaport.

    El projecte contempla la integració de servicis innovadors basats en Intel·ligència Artificial i d'un conjunt avançat de ferramentes automàtiques destinades a la detecció i avaluació de vulnerabilitats.

   Estes solucions permetran una avaluació contínua del nivell de seguretat i una protecció activa enfront d'amenaces cibernètiques complexes. En este context, la Fundació Valenciaport validarà les solucions en un entorn portuari i verificarà el compliment normatiu en sistemes clau de control i vigilància del port.

   La iniciativa, liderada per l'empresa valenciana de ciberseguretat i ciberinteligencia CiberTRS, compta amb un pressupost de més de 5 milions d'euros, cofinançats pel projecte Horitzó Europa de l'Agència Executiva Europea de Clima, Infraestructures i Medi ambient (CINEA).

   A més de CiberTRS i la Fundació Valenciaport, en Athena participen altres deu entitats europees: Institute of Communication and Computer Systems, Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia, CyberSocial Lab, ETRA, ITTI, Centre for Research & Technology HELLAS, FAVIT, Industrial Research Institute for Automation and Measurements, South Engineering i Catone Logistica.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press