Eduardo Parra - Europa Press - Archivo
MADRID, 15 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'eurodiputat i sotssecretari d'Institucional del PP, Esteban González Pons, serà el nou cap de la delegació espanyola a Brussel·les després de l'elecció de Dolors Montserrat com a secretària general del Partit Popular Europeu (PPE) a la fi d'abril, segons han confirmat a Europa Press fonts de la direcció nacional de la formació.
D'esta forma, González Pons --que és també vicepresident del Parlament Europeu-- substituirà a Montserrat al capdavant de la Portaveu del PP en el Parlament Europeu, un càrrec rellevant que requerix una dedicació a temps complet i podria implicar la seua eixida de la Sotssecretaria d'Institucional del PP.
Per tant, el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, serà el que haurà de decidir si manté a Pons com a responsable d'Institucional de la formació, que abasta àrees com Justícia, Defensa, Relacions Exteriors o Constitucional, o aprofita per a fer ajustos en la cúpula nacional del PP.
González Pons, de la màxima confiança de Feijóo, va encapçalar la llista per València en les eleccions generals del 23 de juliol del 2023 però quasi un any després va tornar a Brussel·les després de ser triat eurodiputat en les europees del 9 de juny del 2024, on va ocupar el lloc quart de la llista del PP, per darrere de Montserrat, Carmen Crespo i Alba Ezcurra.
En els últims anys, l'eurodiputat valencià compagina la seua activitat política amb la seua faceta d'escriptor, amb la publicació de llibres com 'Ellas' (2020), el 'Escaño de Satanás' i 'Libre de Pecados', que eixirà a la venda a la fi de maig.
EL CONGRÉS DEL PPE A VALÈNCIA
L'elecció de Montserrat com a nova secretària general del PP es produirà en el Congrés que el Partit Popular Europeu celebrarà a València els pròxims 29 i 30 d'abril, convertint-se en la primera dona que ocupa el càrrec.
La seua designació la va anunciar fa una setmana l'alemany Manfred Weber, que es presenta a la reelecció com a president del PPE en este conclave de València. "Va fer una brillant campanya a nivell local, regional, nacional i europeu i serà la meua proposta de candidata per a secretària general del Partit PPE", va dir.
Montserrat assumirà així la secretaria general durant un mandat de tres anys a partir de la seua designació formal a València, on prendrà el relleu del grec Thanasis Bakolas, al seu torn en el càrrec des que el 2022 deixara el lloc l'espanyol Antonio López-Istúriz després de dos dècades en ell.
Feijóo va celebrar la "gran notícia per a Espanya i per al PP" que suposa que Montserrat vaja a convertir-se en la "número dos del major partit de la UE". "Amb la designació de Dolors, europeïtzem el PP i espanyolitzem el PPE", va afirmar.