David Zorrakino - Europa Press
BARCELONA, 27 Oct. (EUROPA PRESS) -
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha sostingut hui dilluns que el president de la Generalitat valenciana, Carlos Mazón, té "explicacions pendents per a aclarir" sobre el que va fer durant el dia de la dana, que el dimecres farà un any que es va produir.
"És bastant obvi que la gestió és enormement millorable i que existeixen encara explicacions pendents per a aclarir exactament que es va fer. No vull anar més enllà", ha dit en una entrevista de 'La 2 Cat' i 'Radio 4' recollida per Europa Press.
Ha dit que la societat valenciana "està sent suficientment explícita" respecte a esta qüestió, i sobre si Mazón hauria de no assistir al funeral d'Estat, com li han sol·licitat les associacions de víctimes dels morts, ha dit que la petició és molt significativa i molt reveladora de com estan les coses, en les seues paraules.
Illa ha explicat que ell sí que assistirà a la cerimònia de record per a mostrar la seua solidaritat i la de Catalunya i per a "acompanyar a les víctimes".
Finalment, preguntat per projectes urbanístics a Catalunya que s'estan planificant en sòl inundable, ha dit que "qualsevol desenvolupament de sòl que es faça en una zona inundable no prosperarà", i que si s'han de revisar projectes ja en marxa, ho faran.