VALÈNCIA, 13 May. (EUROPA PRESS) -
La titular del Jutjat d'Instrucció 10 de València, en funcions de guàrdia d'incidències, ha decretat aquest dilluns l'ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança de dos homes detinguts com a presumptes autors de diversos robatoris amb violència i intimidació comesos en diversos habitatges de la província de Valencia en les quals residien habitants d'avançada edat.
Els detinguts queden investigats, inicialment, en una causa oberta per quatre delictes de robatori amb violència i intimidació a casa habitada i lesions, la investigació de les quals dirigeix el Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 de Sueca.
La magistrada de guàrdia de València ha acordat inhibir-se de les actuacions practicades en aquest dilluns en favor d'aquest jutjat de Sueca, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
Agents de la Guàrdia Civil van detenir divendres passat a quatre homes d'entre 16 i 57 anys com a presumptes autors dels violents robatoris i assalts a ancians registrats en els últims mesos en diverses pedanies de la ciutat de València, entre elles La Punta, i altres municipis.
Els delictes comesos, segons la Guàrdia Civil, s'emmarquen dins d'un 'modus operandi' "molt específic" que seguien els assaltants: triaven a les víctimes vulnerables per les seues característiques --persones d'avançada edat i en alguns casos residint en solitari-- i realitzaven l'assalt al domicili a altes hores de la matinada.
Per a això, i aprofitant-se de la "poca o nul·la capacitat de reacció" dels habitants, els despertaven, els intimidaven i agredien amb l'exigència d'obtenir un botí de diners i joies que, en la majoria dels casos, era "escàs". La vulnerabilitat de les víctimes era "la característica cercada" per a dur a terme aquestes accions, segons l'institut armat.
La Guàrdia Civil ha desenvolupat una "important" labor d'investigació amb "màxima implicació" en personal i mitjans a causa de l'"extrema gravetat" dels fets ocorreguts. Els agents van dur a terme la detenció dels presumptes autors dels fets davant del temor d'un nou assalt en "breus dates".
Un dels últims assalts va ocórrer el passat 10 d'abril a La Punta, on diversos homes van agredir a una dona de 84 anys en el seu domicili. La víctima, als qui els assaltants van emmanillar i van colpejar, presentava diverses ferides en el cap com a conseqüència d'aquesta agressió.