VALÈNCIA, 11 Sep. (EUROPA PRESS) -
La Unitat de Bussejadors de l'Armada ha neutralitzat una bomba d'aviació al Port de València, segons ha informat la institució en un comunicat.
Durant el matí de dimecres, l'empresa Jan de Nul va notificar la troballa d'un possible artefacte explosiu durant els seus treballs de la draga 'IBL Battuta' al Port de València i es va traslladar al Centre d'Operacions de Vigilància i Acció Marítima (COVAM), el qual va activar a l'Equip de Desactivat d'Explosius (EDE) de la Unitat de Bussejadors Contramines.
Després de revisar les imatges, l'EDE va determinar que podria tractar-se d'una bomba d'aviació 'Legionària', similar a una anterior trobada per la mateixa draga, però de major calibre, on es podria apreciar que la cua i part de l'espoleta de la bomba estaven cizalladas per les dents de la maquinària. Per tant, es va confirmar la troballa i va recomanar la valoració 'in situ' de l'artefacte.