ROBER SOLSONA/EUROPA PRESS
VALÈNCIA, 14 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'arribada de la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, i del president de la Diputació de València, Vicent Mompó, als jutjats per a declarar, en qualitat de testimonis, en la causa de la dana, ha sigut tranquil·la i amb atenció al núvol de periodistes que els esperaven en la porta de la Ciutat de la Justícia.
La primera a arribar ha sigut Bernabé, sobre les 9 hores, amb pas tranquil. S'ha detingut davant dels mitjans de comunicació, als quals ha assegurat que arribava "amb ànim de col·laborar" per a "contribuir a la pau de moltíssimes persones". No ha volgut donar més detalls de la seua declaració i ha emplaçat als mitjans a donar més informació quan concloga.
Per la seua banda, Mompó ha arribat sobre les 11.00 hores i també s'ha acostat a parlar amb els mitjans: "Arribe per a declarar la veritat i explicar l'ocorregut este dia 29, i amb la tranquil·litat d'haver estat on tocava, d'haver tractat d'ajudar i d'haver col·laborat amb els municipis".
La declaració de Bernabé i Mompó es produïx tres dies després que divendres passat acudiren al jutjat, en esta ocasió en qualitat d'imputats, l'exconsellera de Justícia Salomé Pradas i l'exsecretari autonòmic d'Emergències Emilio Argüeso, que van ser rebuts a crits d''assassins' pels familiars de les víctimes de la riuada que els esperaven.
El divendres, les tres associacions de víctimes personades en la causa van convocar una concentració a les portes dels jutjats amb pancartes exigint la dimissió del president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, i exhibint un ninot amb el seu rostre i les mans roges simbolitzant la sang vessada el 29 d'octubre.
Els familiars no van deixar de proferir crits contra el Consell i Mazón com 'Mazón dimissió'; 'Mazón a Picassent, Salomé a Fontcalent', al mateix temps que demanaven als investigats que digueren "la veritat" i sonava, de fons, una simulació del missatge d'alerta (ES-Alert) que es va llançar a les 20.11 hores el dia de la riuada.
No obstant això, este dia, malgrat que tant Pradas com Argüeso van assegurar als periodistes que els atendrien al final de la seua declaració, no van eixir per la porta principal dels jutjats, com és l'habitual, i van esquivar a la premsa i als manifestants que els esperaven.
Esta sessió contrasta amb la del passat divendres posat que no hi ha cap concentració convocada ni manifestants en la porta dels jutjats i, tant Bernabé com Mompó, s'han parat per a atendre als periodistes.