Les pernoctacions hoteleres a la Comunitat s'eleven un 2,1% al març

Mostradors de facturació en la Terminal T4 de l'Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas, a 30 de març del 2026, a Madrid (Espanya).
Jesús Hellín - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 23 abril 2026 11:06

   VALÈNCIA, 23 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Les pernoctacions en establiments hotelers a la Comunitat Valenciana van créixer un 2,1% al març en comparació del mateix mes de l'any anterior fins a sumar un total de 2.339.012 pernoctacions i encadena 10 mesos de creixement, segons les dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Es tracta del segon millor dada de pernoctacions en un mes de març en la regió de la sèrie històrica.

   En els hotels de la regió es van allotjar un 5,61% més de turistes al març que en el mateix mes de l'any anterior, aconseguint els 780.720 viatgers. Per nacionalitat, 401.135 eren residents a Espanya, el 51,38%, mentre que 379.585 (48,62%) van ser estrangers. Respecte a l'any anterior, els viatgers residents a Espanya van créixer un 4,3% i els estrangers van augmentar un 7%.

   Del total de pernoctacions a la Comunitat Valenciana, 1.077.176 les van realitzar residents a Espanya (un 46,05%), mentre que 1.261.837 (53,95%) van ser residents en l'estranger.

   La tarifa mitjana diària per habitació es va situar en els 84,2 euros, la qual cosa representa una pujada del 4,1% interanual. En general, els preus van pujar un 6,86% respecte a l'any anterior a la Comunitat.

   En total, a la Comunitat es va aconseguir al març una ocupació del 54,3% i el sector hoteler va emprar a 16.770 persones (un increment del 0% interanual).

   Per comunitats autònomes, Canàries va ser la regió amb un grau d'ocupació per plaça major, amb un 74,93%, seguida de Madrid (58,77%) i Comunitat Valenciana (54,3%), mentre que en el costat contrari es van situar Cantàbria, (30,36%), Galícia (30,81%) i Castella-la Manxa (32,22%).

   Tenint en compte el total de pernoctacions registrades a Espanya, Canàries va ser la comunitat amb més percentatge de pernoctacions (26,65%) al març junt amb Andalusia (17,1%) i Catalunya (14,86%).

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press