L'evolució de la percepció ciutadana sobre les vacunes, el canvi climàtic i la IA, a debat en el Jardí Botànic

Archivo - Arxiu - Consell
CHRIS CIAPALA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 18 septiembre 2025 13:19

   VALÈNCIA, 18 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El Jardí Botànic de la Universitat de València rebrà a més de 100 persones el pròxim 27 de setembre, en el marc del projecte CONFIDES, amb l'objectiu de conèixer com ha evolucionat la percepció ciutadana sobre la informació que reben sobre vacunes, canvi climàtic i intel·ligència artificial (IA) després de la pandèmia de la covid-19. La consulta estarà oberta a totes les persones majors d'edat residents a la província de Valencia.

   Durant la jornada s'organitzaran diverses taules de debat en les quals s'abordaran temes com les fonts d'informació en les quals més confia la ciutadania, el paper de les institucions en la generació de confiança o desconfiança, i la influència de la desinformació i els bulos en la formació d'opinions, segons ha avançat l'organització en un comunicat.

   La participació, ha precisat, no requerix coneixements previs en les matèries de les quals es van a desenvolupar els debats, ja que l'objectiu és reunir una mostra "el més diversa possible de la societat". D'esta manera, per a participar només és necessari residir a la província de Valencia, ser major de 18 anys i inscriure's prèviament. Una vegada rebudes les sol·licituds, l'equip investigador ScienceFlows seleccionarà els perfils i contactarà amb les persones participants.

   El projecte CONFIDES (Percepció pública i ciència post-covid-19 a Espanya: confiança i desinformació en vacunes, canvi climàtic i intel·ligència artificial) està finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats a través de l'Agència Estatal d'Investigació, amb una dotació de 112.500 euros. Liderat per la Universitat de València, en el projecte també participen ESIC, la Universitat Carlos III de Madrid i la Universitat Pompeu Fabra.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press