L'incendi en el 'Tenacia' va poder originar-se en un motor principal, segons les primeres investigacions

El buc de la naviliera GNV 'Tenacia', arriba al Port de València, a 9 de juliol del 2024.
Jorge Gil - Europa Press
Publicado: martes, 9 julio 2024 18:41

   El capità del buc explica que la decisió de desembarcar als passatgers es va prendre per a "garantir la màxima seguretat"

   VALÈNCIA, 9 Jul. (EUROPA PRESS) -

   L'incendi en el buc 'Tenacia' de GNV, declarat el dilluns de matinada entre València i Palma, va poder originar-se en un motor principal, segons apunten les primeres investigacions, encara que caldrà esperar a la inspecció de l'embarcació per a extraure les conclusions definitives.

    La Capitania Marítima de València, una vegada finalitzada la inspecció del buc, ha autoritzat l'inici de les labors de buidatge d'aigua en les zones inundades, que afecten a l'àrea de la sala de màquines, amb una altura d'uns 4 metres.

   Fonts de l'organisme assenyalen que, "d'acord a les primeres investigacions, corroborades pel capità del ferri, l'incendi va poder originar-se en un motor principal, encara que caldrà esperar a una pròxima inspecció ja en sec".

    Per la seua banda, el capità del buc explica, en declaracions facilitades per la naviliera, que "la decisió de desembarcar als passatgers del ferri es va prendre per a garantir la màxima seguretat de tots els passatgers i la tripulació".

    "En este moment, --exposa-- el vaixell només comptava amb el generador elèctric d'emergència, la qual cosa suposava una reducció de tots els servicis a bord. Així mateix, en el garatge principal, un remolc recalentat presentava risc potencial d'incendi, la qual cosa podria haver complicat encara més les operacions d'evacuació".

    Per això, incidix que va considerar "oportú desembarcar als passatgers i a part de la tripulació, aprofitant la presència de les embarcacions de rescat desplegades per disposició de l'Autoritat Marítima i d'altres bucs del grup MSC que s'havien acostat i que van poder acollir-los i portar-los de tornada a València a la vesprada".

   A més, afig, "alguns passatgers van manifestar el seu malestar per no disposar d'aire condicionat ni lliure accés a les cabines o a les diferents sales del vaixell, normalment obertes al públic".

FORMACIÓ PER A SITUACIONS DE CRISIS

   El capità agraïx a tots els passatgers la seua "comprensió i cooperació durant aquesta delicada i excepcional situació", així com a la seua tripulació. "Rebem formació constantment per a fer front a situacions de crisis i en este cas van demostrar la seua professionalitat", subratlla

   Des de GNV recalquen que "la seguretat és una prioritat absoluta" de la companyia, que va proporcionar suport al capità en la presa de decisions, "treballant en tot moment per a aconseguir la tornada dels passatgers amb seguretat i el seu posterior realojamiento en hotels".

   El 'Tenacia' ha arribat este dimarts al Port de València. Després d'haver finalitzat l'avaluació de les següents intervencions amb les autoritats competents, GNV espera poder informar matí als passatgers sobre la possibilitat de desembarcar els seus vehicles.

   Mentrestant, la companyia seguix treballant "incansablement" per a oferir als passatgers la possibilitat de recuperar els seus efectes personals encara en el vaixell al més prompte possible, conclouen.

Contador

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià