Mazón recalca que hi ha sistemes d'alerta i IA que s'utilitzen en altres conques i "ací no estaven implantats"

El president assenyala que este és "el sentit de la reflexió" de Gan Pampols, que ell compartix

El president de la Generalitat valenciana, Carlos Mazón, a la seua arribada a la visita al lloc de comandament provisional de Metrovalncia, a 3 de desembre de 2024
Rober Solsona - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 3 diciembre 2024 15:35

   VALNCIA, 3 Dic. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que no vol "entrar en polmiques" sobre la responsabilitat del funcionament els mecanismes d'alerta en la dana per que "hi ha sistemes d'intelligncia artificial que es podien estar usant, que s'estan utilitzant en altres conques" com la de l'Ebre "i ací no estaven implantats".

   Així s'ha pronunciat durant la seua visita al lloc de comandament provisional de Metrovalncia, preguntat per les declaracions del vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econmica i Social, Francisco José Gan Pampols, qui va reconixer que els protocols d'alerta "no han funcionat" amb la dana del passat 29 d'octubre per "molts motius" i que amb plans de prevenció ordinaris "es podien haver salvat" algunes vides, encara que "no totes".

   "Com bé ha dit el tinent general, és veritat que ací hi ha sistemes d'alarmes i d'avisos que podien estar en marxa i no ho estaven".

   I s'ha referit a marcadors i comptadors que "s'est posant en moltes conques, no solament ací, sinó també a Europa". Segons Mazón, "aquest és el sentit de la reflexió del vicepresident" que ell compartix.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press