Metrovacesa torna a beneficis el 2024 després d'aconseguir ingressos rècord de quasi 658 milions (+12,2%)

Archivo - Arxiu - Jorge Pérez de Leza, CEO de Metrovacesa
METROVACESA - Archivo
Publicado: miércoles, 19 febrero 2025 12:37

   MADRID, 19 Feb. (EUROPA PRESS) -

   Metrovacesa va aconseguir un benefici net de 15,9 milions d'euros el 2024, enfront de les pèrdues de quasi 21 milions que va registrar el 2023, segons ha informat este dimecres la promotora immobiliària a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

   La companyia va obtenir uns ingressos rècord de 657,8 milions d'euros el 2024, un 12,2% superiors als del 2023, després d'aconseguir rècord de lliuraments, amb 1.996 habitatges, fregant el seu objectiu de 2.000 habitatges lliurats abans del previst. En l'últim trimestre del 2024, la promotora va lliurar més d'1.200 habitatges.

   El resultat brut d'explotació (Ebitda) de Metrovacesa va ascendir a 73,4 milions d'euros el 2024, un 1,1% inferior al del 2023, amb un marge de l'11,2%, enfront del 12,7% de l'any anterior.

   La promotora ha destacat que va superar el 2024 la seua previsió de 'cash flow operatiu', aconseguint els 146,5 milions d'euros, front les previsions de situar-ho entre els 100 i els 125 milions d'euros.

   "Els resultats del 2024 reflectixen una evolució operativa molt sòlida, que supera les nostres previsions inicials en termes d'ingressos i 'cash flow', i que reafirmen la fortalesa de la nostra estratègia i l'eficiència dels nostres equips i processos interns", ha destacat el conseller delegat de Metrovacesa, Jorge Pérez de Leza, en un comunicat.

   Metrovacesa ja ha lliurat les primeres sis promocions en l'àmbit d'Illa Natura, Palmas Altas, a la ciutat de Sevilla, el major projecte de desenvolupament residencial de la promotora immobiliària. En l'àmbit d'Illa Natura, la companyia té en total 23 promocions en curs amb més d'1.500 habitatges, incloent 4 promocions d'habitatge protegit.

   "Després del lliurament de les primeres promocions d'Illa Natura a Sevilla, esperem replicar l'èxit pròximament en altres grans sòls en gestió de Metrovacesa com Los Cerros a Madrid, Vinival a València, o Seda-Paperera a Barcelona, amb una aposta decidida per la qualitat i la sostenibilitat en els nostres projectes", ha afegit Pérez de Leza.

Leer más acerca de: