Ricardo Rubio - Europa Press - Archivo
MADRID, 18 Jul. (EUROPA PRESS) -
La diputada de Compromís adscrita al Grup Mixt del Congrés, Àgueda Micó, ha denunciat hui divendres el suposat cas de corrupció que esguita a Cristóbal Montoro, que va ser ministre d'Hisenda amb els 'populars' José María Aznar i Mariano Rajoy, i ha anunciat registrarà una sol·licitud en la Càmera per a tenir accés a tots els expedients relacionats amb les empreses involucrades en este assumpte.
Dimecres passat, un jutge de Tarragona va imputar a l'exministre d'Hisenda per presumptament aprofitar-se del seu càrrec per a aprovar diverses lleis que beneficiaven a empreses de gasos industrials que eren clients d'un despatx d'advocats --Equipe Econòmic (EE)-- que havia fundat el ministre abans d'entrar al Govern
Per a la parlamentària, això demostra "fins a quin punt la corrupció estava institucionalitzada en els governs del PP". "L'única bandera del PP és la corrupció", ha sentenciat, alhora que ha lamentat que "un cop més, es demostra que una trama corrupta s'ha instal·lat directament en el Consell de Ministres del PP per a vendre favors a grans multinacionals".
EXIGIX RESPONSABILITATS POLÍTIQUES
"La ciutadania patia retallades en sanitat, educació i drets socials, mentre el mateix ministre que executava estes polítiques, pel que sembla, regalava milions d'euros de diners públics a empreses privades a canvi de mossegades", ha assenyalat.
Per tot això, Àgueda Micó ha exigit responsabilitats polítiques i judicials, i ha instat a Feijóo "a deixar de mirar cap a un altre costat". "Este cas posa al PP enfront de l'espill de la seua corrupció estructural. No poden seguir negant l'evident, la corrupció és part del seu ADN", ha apuntat.
La diputada de Compromís ha remarcat que el seu partit "seguirà lluitant sense descans" contra la corrupció, "vinga d'on vinga i caiga qui caiga", reclamant més transparència, control institucional i una justícia independent i ràpida "per a garantir que estes pràctiques no queden impunes".