JAVIER L. ZACARES/ GVA - Archivo
ALACANT, 13 Mar. (EUROPA PRESS) -
L'Institut Valencià de Cultura (IVC) oferirà al Teatre Arniches d'Alacant el musical sobre l'assetjament escolar 'Bruno. El musical que ho va canviar tot'. L'obra és candidata a dos premis MAX de les Arts Escèniques 2024 i guanyadora del premi al millor musical original en els Broadway World Spain.
La representació, que tindrà lloc aquest divendres 15 de març a les 19.30 hores, es presenta en el marc de la Mostra Visible Alacant (MOVAlacant 2024), dins del cicle 'I... Per a tots', amb entrades a preus especials a partir de quatre euros.
De la mateixa manera, aquest espectacle forma part de la Campanya Escolar del Teatre Arniches, que ofereix una sessió matinal per a públic d'educació secundària i que ja ha completat el seu aforament, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Yeray Varo, Pablo Monfort, Ana Burguet, Diego Monzón, Paco Ivañez, Mamen Mengó, Truman Fernández, Paola Navalón i Javier Frasquet són els nou intèrprets que donen vida als personatges d'aquesta història, que tracta el tema de l'assetjament escolar en els centres escolars i tot el que comporta la presència d'aquest fenomen en l'entorn educatiu, des de diferents punts de vista: el que ho pateix, el que ho provoca, els que miren i no diuen res o els professors que no saben què fer.
El repertori "transita per autèntics nombres de Broadway, intenses balades, moments de rock i imatges sonores que aporten un disseny audiovisual i estètic molt cuidat".
'Bruno. El musical que ho va canviar tot' està escrit i dirigit per Mamen Mengó i Víctor Lucas, aquest últim també autor de la música original de l'obra, treball que li ha valgut la candidatura a la millor composició musical per a espectacle escènic als MAX 2024. A més, l'obra també és candidata a Millor espectacle musical o líric.
L'espectacle ja va aconseguir ser premiat el passat any com a millor musical original en els Premis del Públic de la plataforma internacional Broadway World Spain 2023, en la qual la companyia valenciana va compartir nominació amb espectacles com 'Malinche', de Nacho Cano, o 'La història interminable', de Iván Macías i Félix Amador.
A nivell local, aquest espectacle va ser reconegut als Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2023 amb les nominacions a millor espectacle de teatre, millor vestuari i millor composició musical.