CASTELLÓ, 13 May. (EUROPA PRESS) - -
Una quinzena d'estudiants han comenat a acampar hui a l'gora del campus de la Universitat Jaume I de Castelló en solidaritat amb el poble palestí i amb la resta d'acampades que s'estan produint a nivell global.
Aquesta decisió l'han adoptat en una assemblea que s'ha celebrat a les 15.00 hores, en la qual han participat unes 70 persones i han decidit que "hi havia ganes compartides i voluntat per a crear una acampada a la UJI", segons ha explicat en roda de premsa Neus Tirado, representant d'una aseamblea d'estudiants per Palestina de la UJI.
Tirado ha subratllat que algunes de les reivindicacions dels estudiants acampats és que l'Estat espanyol "pare" la compra- venda d'armes a Israel i que s'adherisca a la demanda de Sud-frica contra Israel davant de la Cort Internacional de Justícia, així com que la UJI implemente polítiques "com incrementar la cooperació amb les universitats palestines i tallar qualsevol tipus de contracte directe i indirecte que puga tenir amb entitats que collaboren amb el genocidi d'Israel a Palestina, com a bancs o asseguradores".
Tirado ha recordat que després de la passada assemblea del 9 de maig van crear un manifest que han enviat a la rectora de la UJI, encara que encara no han tingut resposta.
Aquesta nit acamparan al voltant de quinze persones en el campus de la UJI, encara que Neus Tirado ha assenyalat que hi ha molta més gent que est disposada a collaborar, i ha afegit que compten amb el suport d'un grup de professors.
Segons ha explicat, tenen intenció de romandre acampats fins que la UJI i les universitats espanyoles responguen a les seues peticions "de manera contundent, clara i rpid", i que "canvie la voluntat política general de l'Estat".