VALÈNCIA, 2 Oct. (EUROPA PRESS) -
L'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM) presenta la segona edició de 'Posar la Veu', un cicle mensual de concerts amb propostes que exploren nous llenguatges musicals, establint diàlegs entre la tradició i la contemporaneïtat, entre les arrels del folklore i la seua relectura des de l'electrònica i altres formes de creació sonora.
El programa, en col·laboració amb l'Institut Valencià de Cultura (IVC), arranca esta temporada amb els concerts del duo musical Pastís Relena, l'univers sonor del productor català Raül Refree --compositor de la banda sonora de 'La bola negra' i la vocalista italiana Maria Mazzotta i l'actuació de la cantant i compositora valenciana Elena Xàtiva. Les actuacions se celebren en el vestíbul de l'IVAM i són gratuïtes fins a completar aforament, avança Cultura de la Generalitat.
El dissabte 14 de novembre, Tarta Relena donarà el tret d'eixida a la segona edició del cicle. Format per Helena Ros i Marta Torrella, este duo de folk tronat i gregorià progressiu, com elles mateixes es definixen, recupera cançons tradicionals del Mediterrani i les barreja amb sons contemporanis. En l'IVAM presentaran 'És pregunta', el seu tercer àlbum, que va eixir a la llum el 2024.
El 19 de desembre serà el torn de Raül Refree, qui compartirà escenari amb la cantant italiana María Mazzotta. Tots dos artistes beuen de les músiques populars i d'arrel per a portar-les cap a territoris contemporanis a través de la improvisació, l'electrònica i l'exploració tímbrica.
El compositor i productor Refree és el responsable de la banda sonora original de 'La bola negra'. La seua trajectòria també inclou col·laboracions amb artistes com Rosalía, Silvia Pérez Cruz, Xiquet d'Elx o Guitarricadelafuente, a més de la creació el 2023 de la música de 'La Mesías', la sèrie de Los Javis.
El dissabte 30 de gener serà el torn de la compositora valenciana Elena Xàtiva amb una proposta musical d'arrel pop i independent, travessada per l'intimisme, l'existencialisme i la reflexió sobre la identitat i les relacions. L'artista valenciana presentarà en l'IVAM el seu últim treball, 'Això (no) es otra crisis existencial'.
La segona edició de 'Posar la veu', que es perllongarà fins a juny del 2027, s'emmarca dins de l'aposta de l'IVAM per noves disciplines artístiques que dialoguen i construïxen narratives des del multisensorial, al mateix temps que posa l'accent en les xarxes de col·laboració teixides amb altres institucions del context local.