Rovira afirma que negociarà una pujada salarial a docents si hi ha finançament: "Vinguen a reclamar-ho amb mi a Moncloa"

PSPV retreu al conseller "mentides" i Compromís creu que és el responsable d'Educació "més maleducat de la democràcia valenciana"

Archivo - Arxive - El conseller d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana, José Antonio Rovira.
Jorge Gil - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 11 septiembre 2025 15:54

   VALÈNCIA, 11 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El conseller d'Educació, José Antonio Rovira, ha animat als partits de l'oposició --PSPV i Compromís-- i als sindicats de professors a acompanyar-ho "a Moncloa, a la porta de Pedro Sánchez", per a aconseguir un nou model de finançament autonòmic. "Si ho aconseguim, els assegure que una part d'este increment anirà destinat a millorar i equiparar els sous dels docents valencians".

    Així ho ha asseverat este dijous el responsable de política educativa del Consell, que ha comparegut davant de la Comissió d'Educació i Cultura de Les Corts Valencianes per a adonar de l'inici del curs escolar 2025-2026.

    El conseller ha tornat a retraure que organitzacions sindicals hagen anunciat mobilitzacions i una "tardor calenta" per a reclamar una pujada salarial quan, segons ha dit, no ho van fer durant l'etapa de l'anterior govern del Botànic. "No cree en les casualitats", ha postil·lat.

    Rovira ha emfatitzat que la Valenciana "és la segona comunitat pitjor finançada pel Govern, que rep menys recursos per habitant que la mèdia nacional i a la qual se li ha negat el FLA extraordinari d'enguany", una "falta de finançament que fa que siga pràcticament impossible abordar una pujada salarial".

    "Però jo els dic, si aconseguim el nou model de finançament, que jo espere que vostès vengen a reclamar-ho amb mi a Moncloa, a la porta de Pedro Sánchez, els assegure que jo m'asseuré a negociar una pujada salarial. Una part d'este increment anirà destinat a millorar i equiparar els sous dels docents valencians, com ja ho vam fer el 2007 i com vostès en huit anys no van fer. I els sindicats callats, vuit anys", ha manifestat.

   En la seua intervenció, el conseller ha negat que s'haja produït "caos" en l'arrencada de curs i ha recalcat que "les dades no mentixen, les persones sí" i "especialment els diputats de Compromís".

    En este sentit, ha reivindicat que este curs comença "amb 83.592 docents en les nostres aules, la qual cosa suposa tot un rècord" malgrat la baixada de natalitat; amb menys ràtios en zones en risc de despoblació, noves aules d'inclusió educativa, l'aplicació de la Llei de llibertat educativa amb una distribució "equilibrada" d'aules en valencià i castellà, nous cicles en FP i una "profunda revisió" del Pla Edificant. "És el curs de les oportunitats enfront de les falses acusacions de retallades", ha afirmat.

    Quant al pla d'infraestructures educatives ha detallat que en este moment hi ha 382 obres en execució en col·legis i instituts --56 a Castelló, 158 a València i 168 a Alacant-- i que són 46 obres més de les quals hi havia just al setembre del 2024. Suposen una inversió de 600 milions d'euros i generen uns 16.000 llocs de treball.

    Ha agregat que amb l'anterior govern valencià va haver-hi "de manera sistemàtica una "deficient valoració" de les memòries econòmiques que s'elaboraven per a fer una delegació d'Edificant, "ja fora per falta de regulació o definició dels seus continguts o per una deficient gestió de la delegació".

    Això ha generat que "la majoria de les delegacions de competències que en el seu moment va adjudicar l'anterior govern hagen requerit d'un increment pressupostari molt important i, per tant, les sol·licituds de modificació de delegació estiguen sent permanents i contínues, incloent augments de delegació, que en nombrosos casos superen el 50% de la inicial".

    El "mal plantejament" d'Edificant, ha insistit, "ha implicat la necessitat de revisar, fins a data de hui, 183 delegacions, amb la finalitat de dotar-les d'un pressupost real i actualitzat que permeten que es puguen executar". El conseller ha xifrat l'increment pressupostari en més de 134 milions.

    D'altra banda, ha apuntat que també s'han revocat aquelles delegacions de competències "concedides sense l'oportuna justificació de la seua necessitat i oportunitat i que es trobaven, a més, pendents d'execució" i s'ha procedit a la declaració de lesivitat per a l'interès públic de diverses delegacions de competències que es van fer sense seguir el pla. En este moment estan en via judicial a l'espera de sentència.

    En paral·lel, s'està treballant a "resoldre tots els problemes burocràtics detectats en el pla, principalment als municipis de menor entitat i capacitat tècnica, els quals es troben amb nombrosos obstacles administratius a l'hora de la tramitació de les seues actuacions, assumint, en alguns casos, actuacions per mitjans propis, després de la renúncia a les mateixes dels ajuntaments corresponents, la qual cosa permet la seua execució de manera més àgil i amb garanties, vista la dificultat que té la gestió de les delegacions de competències, sobretot per als petits municipis".

PPSV: "INVENTA PER A TAPAR LA SEUA NEGLIGÈNCIA"

   Per part del PSPV, el seu portaveu d'Educació, Jose Luis Lorenz, ha sol·licitat la dimissió del conseller i li ha reptat a dir-los als professors de FP --alguns presents en la sessió-- que ha millorat aquesta etapa educativa, quan "no estan apostant per ella, sinó per la privatització".

    Així mateix, li ha acusat de "mentir" en el seu anunci que va a canviar el currículum d'Història perquè s'estudie el terrorisme d'ETA. "Senyor Rovira, jo soc professor d'Història. I sap què? conte la banda terrorista per dos motius fonamentals: perquè està inclòs en el currículum i perquè no es pot entendre (si no es fa) ni el final de la dictadura, ni la transició, ni la democràcia d'Espanya. Però vostè s'inventa coses per a tapar la seua negligència", ha enlletgit.

COMPROMÍS: "QUANT LI HA COBRAT SPIELBERG"

   Des de Compromís, el portaveu d'Educació, Gerad Fullana, ha ironitzat en preguntar "què li ha cobrat Steven Spielberg per redactar este dossier de ciència ficció" que ha portat el conseller a Les Corts.

    Ha considerat que Rovira és un "conseller fracassat que al principi generava una expectativa, però el problema és que sempre sorprèn en negatiu". En la mateixa línia, ho ha qualificat com "el conseller d'Educació més maleducat de la història de la democràcia valenciana" i li ha tirat en cara que només compta amb obres d'Edificant ja planificades pel Botànic. "Ha vingut a incendiar i en Educació està socarrat, per això li canviaran de Conselleria", ha augurat.

   Per contra, la diputada del PP Beatriz Gascó ha lloat la gestió de Rovira i ha comentat que, "com l'oposició ara no pot provocar el caos, es conforma amb inventar-ho".

    Finalment, Julia Llopis (Vox) ha opinat que la Conselleria i Educació en temps del Botànic estava "profanada" i ha demanat al conseller que "revise" la Guia Sexual Integral i que "parla de la masturbació perquè està fent molt dany en les aules".

    Així mateix, s'ha referit a la llengua pròpia per a assenyalar que a Alacant "no es parle ni valencià ni català" i reclamar uan actualització del mapa lingüístic que, al seu semblar, està "obsolet".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press