Europa Press/Contacto/Bilal Osama
MADRID, 2 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'ONG Save the Children ha denunciat este dijous que s'ha "fallat" a un milió de xiquets a Orient Pròxim al no parar la guerra mil dies després que començara l'ofensiva d'Israel contra la Franja de Gaza, després dels atacs d'Hamas del 7 d'octubre del 2023.
Quan es complixen mil dies del conflicte, el director regional de Save the Children per a Orient Pròxim, Nord d'Àfrica i Europa de l'Est, Ahmad Alhendawi, ha denunciat que "el món ha fallat a un milió de xiquets i xiquetes a Gaza al no intervenir per a detenir les morts i mutilacions de menors" durant este temps.
"Mentre els seus joves i fràgils cossos eren destrossats per bombes i míssils, el món venia estes mateixes armes al Govern d'Israel. Mentre els xiquets morien de fam i malalties, i el Govern d'Israel incomplia les seues obligacions legals de facilitar l'accés humanitari, inclosa l'entrada suficient d'aliments nutritius a Gaza, el món continuava mantenint acords comercials amb el Govern d'Israel", ha assenyalat.
En este sentit ha criticat que l'alto-el-foc pactat fa nou mesos no ha frenat la mort de menors i més de 275 xiquets i xiquetes han mort en operacions de l'Exèrcit israelià. "El món seguix ignorant les veus i les necessitats de la infància, que simplement exigix ser tractada com qualsevol altre xiquet o xiqueta del món", ha declarat.
Esta xifra se suma a la d'almenys 21.000 xiquets i xiquetes mortes des de l'inici del conflicte a Gaza, Save the Children recalca que el balanç real podria ser molt major a causa del nombre indeterminat de menors que seguixen baix els enderrocs.
D'esta forma, l'organització ha reclamat que l'alto el foc es convertisca "de forma immediata" en "un alto el foc definitiu", incidint que resulta clau per a salvar vides i posar fi a les greus vulneracions dels drets de la infància.
"Ha d'existir una rendició de comptes plena pels crims comesos contra xiquets i xiquetes. Els responsables han de ser investigats i respondre pels seus actes per a trencar el cicle d'impunitat i evitar nous danys", ha assenyalat Save the Children en un comunicat.
Igualment, a la comunitat internacional li demana suspendre immediatament la transferència d'armes a Israel i garantir que no recolzen ni contribuïsquen a sostenir pràctiques il·legals en el territoris ocupats.
Així, ha reiterat que es prohibisca el comerç, la cooperació econòmica i els servicis que mantinguen o recolzen els assentaments israelians il·legals, d'acord amb l'Opinió Consultiva de la Cort Internacional de Justícia. "Esta mesura constituïx un pas necessari per a posar fi a la vulneració sistemàtica dels drets fonamentals de la infància palestina", ha conclòs.