Sumar vol que afectats per emergències com la dana accedisquen a l'IMV aportant només una declaració responsable

La portaveu de Sumar al Congrés, Verónica Martínez Barbero, oferix una roda de premsa, al Congrés dels Diputats, a 16 de gener del 2025, a Madrid (Espanya).
Fernando Sánchez - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 11 febrero 2025 13:53

   MADRID, 11 Feb. (EUROPA PRESS) -

   Sumar va a registrar este dimarts en el Congrés una proposició de llei per a "actualitzar i millorar" l'Ingrés Mínim Vital (IMV), perquè, en el moment en què es declara una situació de zona afectada greument per una emergència de protecció civil com la dana d'octubre de l'any passat, l'aportació documental dels sol·licitants "es quede reduïda a una declaració responsable".

   "Són famílies que no tenen accés a les seues cases, molt menys a documents que, com hem vist a més en la dana, probablement hagen perdut i no podem sotmetre'ls al fet que facen esta aportació", ha anunciat la portaveu de Sumar a la Cambra baixa, Verónica Barbero.

   Ha defensat que es tracta d'una reforma "imprescindible", entre altres coses, perquè "en estos moments hi ha milers de famílies que estan veient com se'ls ha suspès cautelarment l'IMV per una fallada de gestió de la pròpia Administració", la qual cosa "afecta a la possibilitat de supervivència d'estes famílies".

   En la seua intervenció en roda de premsa, ha argumentat que "la pròpia Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef) en la seua última avaluació va constatar que l'IMV tan sol està arribant al 36% de les llars potencialment beneficiàries".

   Sumar vol "corregir el desfasament que existix ara mateix entre el moment del reconeixement d'esta ajuda de l'IMV i el de la revisió". "En moltes ocasions, això significa que la prestació no arriba a temps per a cobrir situacions de pobresa sobrevinguda, però és que en tantes unes altres el que suposa és un recàlcul dels ingressos i que moltes famílies hagen de retornar una gran part dels diners que han rebut anys arrere fins i tot", ha explicat.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press