La tardor comença amb l'arribada d'un front atlàntic a la Península que portarà més pluges la setmana que ve

Archivo - Arxiu - Dos persones amb paraigües, caminen sota la pluja pel centre de Madrid
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 19 septiembre 2024 16:11

   MADRID, 19 Sep. (EUROPA PRESS) -

   Les pluges que afecten esta setmana a gran part del país podrien tenir continutat la setmana vinent amb l'inici de la tardor, amb l'arribada d'un front atlntic bastant actiu, segons ha informat eltiempo.es.

   L'últim cap de setmana de l'estiu va a estar marcat per una DANA que va a deixar pluges i tempestes fortes. Encara que la DANA es moga cap al nord i siga reincorporada per la circulació general de l'atmosfera, seguir l'aire fred en altura que va a donar continutat a la inestabilitat.

   En les prximes hores les arruixades i tempestes s'estendran a gran part del territori, per seran menys probables a Galícia i el Cantbric. Les més fortes podrien caure a Extremadura, Castella-la Manxa, Madrid i a la Comunitat Valenciana. Fins a huit comunitats compten amb avisos per fortes pluges i tempestes i a Castelló l'avís és de nivell taronja. Allí podrien acumular en una hora més de 40 mm.

   El divendres ser un dia molt inestable amb arruixades i tempestes en gran part a la Península, per este dia aniran remetent pel sud durant la vesprada. Podrien ser més forts en el ter nord peninsular, com a Galícia, la cornisa cantbrica, Castella i Lleó, Navarra, La Rioja, Aragó i Catalunya.

   El dissabte les pluges tornaran a estar molt repartides. Este dia les més fortes podrien caure a l'entorn de la Cantbrica, interior de Galícia, aquest de Castella i Lleó, Madrid, Aragó, Navarra, La Rioja i la Comunitat Valenciana. També a l'interior de Catalunya, Balears, gran part de Castella-la Manxa i Murcia.

EL DIUMENGE COMENA LA TARDOR

   El diumenge, a les 14.44 hores (hora peninsular) comenar la tardor. L'aire fred en altura podria comenar a retirar-se cap al nord i la inestabilitat remetr de molts punts. A pesar que continuaran els ruixats, seran més febles i com més al sud siguen menys probables. Els més forts podrien caure al Cantbric, Pirineus, Teruel i nord de la Comunitat Valenciana.

   Fins al diumenge els acumulats més importants seran a Navarra, Aragó, interior i sud de Catalunya, nord de la Comunitat Valenciana i en el nord-est de Castella-la Manxa. Aquestes zones podran sumar entre 70 i fins a 100 mm. Este episodi de fortes tempestes remetria el diumenge, per les pluges podrien tenir continutat en algunes regions.

   El dilluns encara hi haur aire fred en altura i aix podria afavorir als ruixats en punts del Cantbric, Pirineus, l'entorn de l'Ibric, Navarra, Aragó, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Balears, encara que seran molt més febles.

   La vesprada del dimarts un front fred, a priori bastant actiu, entraria per Galícia des de l'Atlntic amb més pluges. Aquest front avanaria amb fortes pluges per Galícia i altres zones del nord-oest peninsular. Encara es podrien produir arruixades al Mediterrani, per remetrien al matí.

   Mentre el front creua la Península cap a l'est, aniria afeblint-se, per a dia d'avui els models apunten al fet que avanaria molt lentament entre el dimecres i el divendres. D'esta manera, les pluges podrien arribar a moltes regions del quadrant nord-oest peninsular.

   Després d'este front, a més, arribaria una massa d'aire més freda que baixar les temperatures. Almenys durant els primers dies de la setmana vinent, les temperatures mximes continuaran molt suaus a Espanya. En la meitat sud, les mximes estaran entre els 25C i com a molt els 30C a la vall del Guadalquivir o l'interior sud-est.

   Cap al nord peninsular, les mximes apenes superaran els 20 o 23C. Al Mediterrani seran més suaus, superant els 24C, i a Canries també superaran esta marca. La incertesa augmenta, per les temperatures comenarien a baixar sobretot pel nord-oest.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press