VALÈNCIA, 25 Abr. (EUROPA PRESS) -
Un total de 56 establiments de la província de Valencia s'han adherit al Club de Producte Turístic Camí del Cid, que perseguix la implantació d'una xarxa d'empreses i servicis de qualitat que puguen canalitzar la seua oferta a través de la marca Camí del Cid, accedint així al mercat nacional i internacional en el qual es desembolica este itinerari turístic, segons ha informaod la Diputació en un comunicat.
La iniciativa, impulsada pel Consorci Camí del Cid, i que ja compta amb 401 empreses i servicis de tota Espanya, servirà per a crear noves experiències turístiques sostenibles que afavorisquen la cohesió territorial i el desenvolupament econòmic local a través de quatre clubs temàtics amb productes associats al cicloturismo, el senderisme, els allotjaments històrics i la gastronomia.
Del total d'adhesions registrades fins hui al Club de Producte Turístic Camí del Cid a nivell nacional, 189 pertanyen a la categoria d'allotjaments; 43 a serveis d'alimentació i restauració; 47 són empreses d'activitats turístiques, guies i agències de viatges; 95 espais visitables o d'informació; 11 són servicis específics per al viatger senderista o cicloturista, i 16 establiments oferixen serveis especialitzats orientats a la gastronomia de quilòmetre zero.
En este sentit, el diputat de Turisme i Esports de la Diputació de València, Pedro Cuesta, ha destacat que estes xifres demostren "el bon acolliment" de la iniciativa en el sector i "l'interès dels seus agents per conjuminar esforços en una mateixa direcció: cohesionar l'oferta empresarial de qualitat vinculada a l'itinerari i facilitar la comercialització de noves experiències turístiques".