A historia dos irmáns 'Crebinsky', do galego Enrique Otero, chega ao Festival de Málaga

Miembros de la película Crebinsky dentro del Festival de Cine de Málaga
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 31 marzo 2011 16:19

Relata unha viaxe inesperada de dous irmáns que acabarán por descubrir a súa orixe

MÁLAGA, 31 Mar. (EUROPA PRESS) -

'Crebinsky', do director galego Enrique Otero, é a película que se presentou este xoves na sección oficial a concurso do décimo Festival de Málaga-Cinema Español e que narra a historia de dous irmáns que crecen ao pé dun faro illados do mundo, creando un universo particular de realismo fantasioso, aínda que os acontecementos farán que ao final "sen saber adónde van, acaban descubrindo de onde veñen".

A historia dá comezo cando unhas chuvias torrenciais provocan a enchente do río, que inunda un pobo, e a corrente arrastra aos irmáns Crebinsky e á súa vaca, que aparecen vivos nun lugar da costa.

Tras isto, os irmáns sobreviven a base de ir recollendo cousas que trae o mar, as crebas e illados dos acontecementos bélicos que están a acontecer. Aínda que, o ritmo cotián de convivencia coa súa vaca Muchka, a vai alterado cando esta desaparece e é entón cando os irmáns inician unha busca desesperada que os levará dende a costa cara ao interior. Unha road movie auténtica, unha viaxe interior de encontros inesperados, sentimentos ocultos e recordos borrados.

Miguel de Lira, Sergio Zearreta, Luis Tosar, Celso Bugallo, Yolanda Muíños, Farruco Castromán, son algúns dos actores que participan nunha "película feita con moi pouco diñeiro e con moito esforzo", segundo apuntou o produtor Castromán.

A fita, segundo o director, "ten bastante esencia da nosa terra", aínda que durante toda a película se fan referencias a Rusia. Pola súa banda, o actor Miguel de Lira sinalou que o filme non se pode definir como "comedia, senón que é un humor un pouco amargo e orfo", ao tempo que engadiu que se busca tamén esa poética fantasiosa e subreal". "A ausencia de xénero fai que rematemos cualificando como dexenerada, pero por non convencional".

O director recordou que a película xorde dun curto, realizado en 2002, onde xa se perfilaba a estética e algúns personaxes, polo que ao funcionar o que se pensou é facelo unha longametraxe, que é a película que se presentou.

RODAXE E PERSONAXE

A rodaxe da 'Crebinsky' foi unha 90 por cento en exteriores e ademais, houbo "moitas dificultades técnicas", segundo dixo o produtor, Castromán. Entre outros detalles, explicaron que tiveron que construír un faro de sete metros ao lado da praia.

Tamén comentaron algunhas das anécdotas coa vaca. Neste sentido, o actor Miguel De Lira sinalou que o animal tiña un adestrador que lle daba mazás "das de Asturias" para poder guiala e que non se puxese nerviosa, aínda que nunha das escenas, en concreto, nunha que aparece un acantilado, se lles remataron polo que produción comprou do supermercado. Non obstante, cando o animal probou a mazá o que fixo foi chuspila.

O actor Miguel de Lira ironizou ao dicir que o submarino que aparece na película é "o primeiro que cruzou a península ibérica por terra". Así, fixo referencia aos dous símbolos que aparecen na película como é o submarino, que representa o lado bélico, e a vaca, que representa o lado máis familiar.

Tamén resaltou "a química" que hai entre os dous actores protagonistas e precisou que "sempre está presente entre nós". Así mesmo, destacou o feito de que os personaxes sexan irmáns, polo que reiterou que "o sangue une pero sobre todo a vaca". Pola súa banda, o actor Sergio Zearreta explicou que nun principio tivo unha proposta para construirse o personaxe, aínda que, como engadiu, finalmente, houbo moito marxe de improvisación.

Por outro lado, o director comentou o papel que ten o actor Luis Tosar na película, e sinalou que "sempre lle vemos na cara de maltratador, ou de Malamadre -o personaxe que interpreta en 'Celda 211' --e nesta fita sálguese do rol habitual facendo deste comandante americano". "Gústame velo deslocalizado desta cousa onde o encadran", apostilou. Engadiu que Tosar participou na película ao mesmo tempo que roubaba 'Celda 211', aínda que esta se estreou moito máis tarde porque, segundo dixo, "ou tes pasta ou tes diñeiro e a nós en Galicia sóbranos o tempo".

Outro dos aspectos que ten a película é que comeza cunha animación, que segundo o director, estaba programado no guión. Neste sentido, un dos actores comentou que tamén era unha forma de "representar o diluvio porque doutra forma non había xeito de contalo".

PRODUCIÓN

Por outro lado, comentaron que empregaron un "modelo estraño" de produción, xa que hai implicadas varias produtoras, algunhas delas do director, polo que, sinalou, "somos produtores e creadores; somos arte e parte" do proxecto.

Neste sentido, o produtor, apuntou que despois do curto, á produtora de Tosar lle ofreceron entrar na película e decidiron aceptar e aínda que "nos parecía arriscada, vímolos tan convencidos de que iso ía funcionar, ía ser algo especial que a min interesoume e a Luis que cre no cinema como ninguén, tamén".

Por outro lado, o produtor, Farruco Castromán, defendeu a visión orixinal da película, realizada en galego, e engadiu que non teñen a intención de dobrar a fita para a súa exhibición en salas de cinema. É máis, precisou que o próximo 8 de abril está previsto que se estree en salas comerciais en versión orixinal. "Non me imaxino a 'Crebinsky' en castelán", sinalou o produtor da fita, ao tempo que indicou que debido á versión orixinal van saír menos copias pero "respectamos o cinema como se fai".

Así, o director ha aseverado que na película cada personaxe fala no idioma que lle toca, por exemplo, en inglés ou en alemán, "para darlle verosimilitude da época e se lle quita iso quita parte da película".

Sobre este aspecto tamén se manifestou o actor Miguel de Lira, que afirmou que, aínda que na fita aparece pouco texto, a linguaxe é "parte da banda sonora da película", precisando que é unha "aposta sonora" que está aí e perdela "sería perder demasiado".