Desarticulen una xarxa de venda de lloguers falsos a estrangers en situació irregular

Archivo - Arxiu - Imatge d'arxiu d'un cotxe de policia
LA POLICÍA NACIONAL DETIENE AL PRESUNTO AUTOR DEL
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 7 julio 2025 10:45

   VALÈNCIA, 7 Jul. (EUROPA PRESS) -

   Agents de la Policia Nacional han desarticulat una xarxa de venda de contractes de lloguer falsos, previ pagament de 300 euros, a ciutadans estrangers en situació irregular realitzats per una parella assentada a València, segons ha informat Prefectura en un comunicat.

   S'han detingut a 14 persones, quatre dones i deu homes, per falsedat documental, i als capitosts se'ls imputa els delictes d'estafa i afavoriment de la immigració irregular. No es descarten més detencions.

   Les investigacions per part dels agents de la Unitat Contra les Xarxes d'Immigració Il·legal (UCRIF) de València es van iniciar a l'abril arran d'un informe sobre una intervenció de la Policia Local de València on havien observat empadronaments fraudulents en un habitatge de la capital mitjançant contractes de lloguer falsos.

   Després d'una laboriosa investigació, els agents de la UCRIF van localitzar fins a tres habitatges més i van identificar a un home el qual, junt amb la seua parella, es dedicaven a empadronar fraudulentament a estrangers a canvi d'una prestació econòmica.

   Els investigadors van comprovar com en un primer moment l'home llogava un habitatge, signant un contracte de lloguer amb el propietari, per a posteriorment subarrendar la mateixa per habitacions, encara quedant expressament prohibida aquesta pràctica en el contracte. Les habitacions eren fetes publicitat en plataformes de lloguers vacacionals, atribuint-se així falsament la facultat de disposició de l'habitatge.

CONTRACTES DE LLOGUER FALSOS PER 300 EUROS

   D'altra banda, els agents van descobrir com paral·lelament a aquesta pràctica, l'investigat, amb la finalitat d'obtenir el màxim benefici possible, facilitava contractes de lloguer falsos, a estrangers en situació irregular a Espanya, a canvi de 300 euros, de les mateixes habitacions que ja tenia arrendades com a lloguer vacacional.

   Estos contractes de lloguer fraudulents eren emprats per persones de diferents nacionalitats per a aconseguir certificats d'empadronament o altres documents que els permetera sol·licitar posteriorment el permís de residència sabent que no viurien mai en l'habitatge per trobar-se ja arrendada.

   Els investigadors van identificar també com a responsable de la trama a la parella de l'investigat, a més de fins a 46 persones de diverses nacionalitats, les quals haurien pagat 300 euros per la confecció d'un contracte de lloguer fals.

   Finalment s'han detingut a 14 persones, dos d'elles amb antecedents policials, per un delicte de falsedat documental. A més, als capitosts se'ls imputa els delictes d'estafa i afavoriment de la immigració irregular.

   Els arrestats han sigut posats en llibertat després de prendre'ls declaració, no sense abans ser advertits de l'obligació de comparèixer davant de l'autoritat judicial quan anaren requerits per a això. La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press