VALÈNCIA, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -
Agents de la Policia Nacional han detingut a cinc homes, d'entre 21 i 75 anys, com a presumptes autors dels delictes de furt i danys després de suposadament sostraure cablejat de coure de les instal·lacions ferroviàries en un tram d'Algemesí, la qual cosa va provocar cancel·lacions i retards del servici.
Segons ha informat la Policia en un comunicat, els fets van ocórrer el 12 de desembre del 2025, sobre les 2.30 de la matinada, en un tram ferroviari situat en el terme municipal d'Algemesí, quan diversos individus van sostraure cable de coure de les instal·lacions, la qual cosa va provocar una paralització del servei.
En concret, es van cancel·lar 12 trens de rodalies i altres 32, junt amb sis de mercaderies, un de mitja distància i un altre de llarga distància, van patir retards.
Personal de seguretat de les instal·lacions ferroviàries van sorprendre a diverses persones en el moment en el qual presumptament sostreien cable de coure, encara que van emprendre la fugida a través de camps agrícoles confrontants.
En els voltants van localitzar una furgoneta, uns 100 metres de cable ja tallat i preparat per a la seua càrrega, així com dues cisalles. La Policia Nacional es va fer càrrec de les investigacions i van poder comprovar que els sospitosos tallaven amb cisalles les tanques de protecció a fi d'accedir a les instal·lacions elèctriques que donen servici a les vies ferroviàries i, seguidament, seccionaven i arrancaven el cablejat de coure.
Els investigadors van aconseguir identificar i localitzar als presumptes autors i detenir a cinc homes, a els qui se'ls imputen els delictes de furt i danys. Tres dels arrestats han passat a disposició judicial.