Entrepobles impulsa activitats de gestió emocional post-dana en instituts i col·lectius socials de València

Una mquina excavadora treballa a Paiporta
Rober Solsona - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 16 diciembre 2024 11:24

    VALNCIA, 16 Dic. (EUROPA PRESS) -

    L'Associació Entrepobles, en el marc del seu treball d'incidncia i sensibilització en matria de crisi climtica, ha impulsat dos iniciatives dirigides a l'alumnat de diversos instituts valencians i els membres de collectius socials que han treballat intensament com a voluntariat per la dana.

   Les activitats s'emmarquen dins del projecte 'Cuidem el Planeta', finanat per l'Ajuntament de Valncia, i posen en context com els efectes de la crisi climtica es viuen de manera desigual al món. Així, assenyalen que estos fenmens climtics no només afecten territoris concrets com Valncia, sinó que estan interconnectats amb dinmiques globals. Comunitats senceres en el sud global es veuen desplaades per sequeres, huracans o inundacions.

   Així,l'ambientloga Mar Soler Masgrau, que lidera la Guia d'Emergncia Climtica d'Entrepobles, ha adaptat els seus tallers sobre la crisi climtica a la realitat post-dana i ha prioritzat "comenar els tallers amb un cercle de paraula on l'alumnat poguera expressar com se sentia", dinmica que es combina amb altres per a "entendre l'arrel de la situació climtica des d'una aproximació ecofeminista". "En el fet de compartir d'emocions, l'alumnat és molt participatiu i han emergit diferents emocions, por i nervis, per també molta indignació política", explica Soler.

   Sobre este tema, destaca que els tallers s'han basat en "dinmiques molt boniques" per a treballar la dana, també des de l'aspecte de l'impacte emocional que ha causat. D'esta manera, s'han centrat en "dinmiques vivencials i participatives" per a "entendre l'origen dels desequilibris climtics, parlant del desastre de la dana com a part d'este procés".

    "Ho fem amb un to que els convida a assumir totes les emocions que els genera pensar en el futur i els valors socials i actituds que necessitem per a ser agents de canvi", afig. De moment, s'ha treballat amb instituts de la ciutat de Valncia: amb tots els grups de 1 i 2 d'ESO de l'IES Carme; i amb tots els grups de 1 d'ESO i 2 de Batxillerat de l'IES Ramon Llull. El prxim quadrimestre ho faran amb 5 i 6 de Primria al CEIP Ballester Fandós i en altres centres d'educació no formal, com Orriols Conviu, Associació Brúfol i Associació Taleia.

TALLER DE GESTIÓ EMOCIONAL PER A COLLECTIUS

   D'altra banda, el prxim 19 de desembre de 10 a 12 hores en la seu d'Entrepobles de Valncia (carrer Maldonado, 19), el facilitador Pierre Franois impartir un taller sobre gestió emocional i capellans destinat a membres de collectius socials.

   Franois destaca la importncia d'estos espais en contextos posteriors a emergncies: "Volem ajudar en el món i cuidar als altres, per solem oblidar-nos de cuidar-nos a nosaltres mateixos i al collectiu al que pertanyem i llavors sorgixen conflictes relacionats amb actituds que pretenem evitar". Per aix, és "important crear espais dins dels collectius per a explicar com estem, com ens trobem. En major o menor mesura, tots estem afectades per la dana".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press