VALÈNCIA, 23 Ene. (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha mantingut en el marc de Fitur una sèrie de reunions amb les aerolínies Jet2 Holidays, Vueling i easyJet amb l'objectiu d'interessar-se per un creixement en el nombre de rutes dels aeroports valencians en la pròxima temporada, en el qual la connectivitat aèria preveu augmentar un 8 per cent, segons les dades recopilades pels tècnics de l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invattur).
Segons ha informat la Generalitat en un comunicat, estes companyies han mostrat la seua "predisposició" a "mantenir una tendència positiva" i a "seguir treballant per desenvolupar tot el potencial dels aeroports de la Comunitat" després d'un any de rècord, en el qual més de 28 milions de passatgers van entrar en la regió per via aèria.
"Les connexions són fonamentals per a crear turisme, i en el Govern valencià mantenim un contacte permanent amb les aerolínies per a escoltar les seues necessitats", ha explicat la consellera, que ha resaltat la necessitat de dur a terme les ampliacions dels aeroports de Manises i Alacant-Elx, que el Consell considera "inajornables".
Entre els temes tractats en les reunions amb les aerolínies, destaca l'anàlisi de situació del mercat britànic i les perspectives per a l'estiu del 2025. Sobre este assumpte, Cano ha remarcat la importància d'aquest mercat, ja que, segons les últimes dades de l'INE, "el comprat emissor més important per a la Comunitat Valenciana és Regne Unit, amb l'arribada de més de 2,8 milions de britànics de gener a novembre del passat any, un 11,3% més que el 2023".
L'aerolínia Jet2 compta amb 12 bases a Regne Unit i dos a Espanya, la d'Alacant oberta el 2013 i una altra a Tenerife Sud oberta el 2019. A més, té previst obrir en el pròxim mes d'abril una nova base a Luton amb vols cap a Alacant, Canàries, Balears, Reus i Girona.
EasyJet té connexions a la Comunitat Valenciana des de l'aeroport de València i del d'Alacant. El passat any esta companyia aèria va estrenar base en l'aeroport d'Alacant-Elx, coincidint amb el 25 aniversari de la seua arribada a les instal·lacions.
La companyia Vueling Airlines, nascuda el 2004 a Barcelona, ha arribat a construir una àmplia xarxa de rutes amb la qual transporta milions de passatgers cada any i connecta al voltant de 30 països. A més, amb l'esforç d'un equip de més de 4.600 persones, lidera el mercat domèstic espanyol i aposta per la innovació i la proximitat en les operacions.