Eduardo Manzana - Europa Press - Archivo
VALÈNCIA, 8 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'Audiència de València ha imposat 23 anys d'internament a l'home que va matar a un altre que dormia baix el Pont del Real en el riu Túria de València en la matinada del 7 de febrer del 2024. Va intentar assassinar a un segon home que va resultar greument ferit.
Segons han confirmat a Europa Press fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el juí contra l'acusat estava previst per a demà, dimecres, però ahir es va celebrar una vistilla amb les parts perquè el forense afirmara si l'home esta en situació de declarar i assistir al juí.
Després de la vistilla es va plantejar l'acord de conformitat de les parts i es va ratificar en una vista pública. En la mateixa, el magistrat del tribunal del jurat que anava a jutjar a l'acusat va dictar sentència 'in voce' per la qual va absoldre a l'acusat d'un delicte d'assassinat consumat i un altre en grau de temptativa per aplicació de l'eximente completa d'alteració mental, amb apreciació també de l'atenuant de confessió.
El magistrat li va imposar com a mesura de seguretat a l'acusat un màxim de 23 anys d'internament, 15 pel delicte d'assassinat consumat, i vuit per l'intentat.
Els fets es remunten a febrer del 2024, quan l'home va colpejar a la primera de les víctimes amb una pedra de grans dimensions en el cap mentre esta dormia tapada amb mantes, agressió que li va causar la mort a conseqüència del traumatisme cranioencefàlic.
A continuació, l'home es va dirigir a una rampa de pujada propera al Pont de les Glòries Valencianes enfront de l'Estació d'Autobusos de València i va tornar a colpejar amb una pedra en el cap a un altre home que dormia sota unes mantes.
Sobre les set i mitja, l'home es va presentar en la reguarda de la Policia Local de València per a confessar que havia matat a dos homes.