Jorge Gil - Europa Press - Archivo
VALÈNCIA, 2 Mar. (EUROPA PRESS) -
La jutgessa de Catarroja que instruïx la gestió de la dana ha demanat al Centre de Coordinació d'Emergències, davant d'una petició de FETAP-CGT, que remeta un llistat de les telefonades realitzades des d'este òrgan a les autoritats locals de les poblacions de les lleres del Magre i el barranc del Poyo arran de les alertes hidrològiques decretades, indicant "a quina autoritat local es va cridar, hora i durada de la telefonada" i que comunique si va haver-hi tornada per part d'alguna d'elles.
Així consta en una providència d'este mateix dilluns de la instructora que investiga la gestió de les riuades que van deixar 230 víctimes mortals en la província de Valencia, en la qual igualment adopta altres decisions com la de demanar al responsable del Consorci Provincial de Bombers de València i alcalde de Xeraco, Avelino Mascarell, que ha declarat en esta jornada com a testimoni, perquè aportació, davant de la conformitat que ha mostrat, una factura dels telèfons amb els quals va intercanviar el 29 d'octubre anomenades amb la llavors alcaldessa de Xiva, Amparo Fort.
La jutgessa demana que la Lletrada de l'Administració de Justícia faça constar, mitjançant una diligència de comparació, si van ser entrants o sortints, així com l'hora i durada de les telefonades entre el testimoni i primera edil.
Igualment, ha acordat recaptar del CCE els enregistraments que consten en el Coordcom --la plataforma integral de gestió d'emergències-- respecte dels enregistraments de les telefonades que pogueren haver tingut lloc entre el cap de la unitat d'anàlisi i seguiment d'Emergències en el moment de la dana i l'alcalde de Sot de Xera durant els dies 29, 30 i 31 d'octubre del 2024.
Així mateix, ha remès un ofici a l'Ajuntament de Sot de Xera a fi que li remeta, en relació exclusivament al dia 29 d'octubre del 2024, els documents rebuts en el correu electrònic habilitat per este consistori que va demanar imatges --fotos o vídeos-- del poble d'abans, durant i després de la dana a tota persona que volguera aportar-los per a realitzar un vídeo professional "on es mostre tot".
Una altra de les decisions adoptades per la jutgessa, a petició de la representació que exercix Acció Cultural del País Valencià, ha sigut la de requerir de la Conselleria d'Emergències copia de totes les piulades emeses des del compte @GVA112 (Emergències 112 CV), els esments o els retuits amb contingut, enviats entre les 12 hores del 24 d'octubre i les 00 hores del dia 30 d'octubre del 2024, amb els àudios o vídeos que incorporaren les persones que van interactuar amb ells.
A petició de la representació de Ciutadans, demana a les agències de notícies que aporten a la causa els teletips emesos en relació a la situació de la dana el dia 29 d'octubre del 2024.