L'112 advertix de l'arribada d'una dana amb tempestes intenses, granís i fort vent

Arribarà a la Comunitat Valenciana este dissabte, sobretot a Castelló

Archivo - Arxiu - Una carretera tallada per pluges a La Salzadella, Castelló
Carme Ripollés - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 11 julio 2025 12:26

   VALÈNCIA, 11 Jul. (EUROPA PRESS) -

   El Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Generalitat advertix de l'arribada d'una dana amb tempestes intenses, acompanyades de granís i vent fort, que arribarà a la Comunitat Valenciana, fonamentalment a Castelló, este dissabte des de la meitat nord peninsular.

   Per a este dissabte hi ha avís taronja (risc important) per tempestes en tot el nord de Castelló, que baixa a groc (risc) en la resta de la província per pluges, així com en tot el litoral de la Comunitat Valenciana i el sud d'Alacant, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

   A la província de Castelló s'esperen ruixats i tempestes molt fortes des de la matinada, mentre a València i en el nord d'Alacant hi ha probabilitat de ruixats i tempestes localment fortes. També hi ha probabilitat de granís i ratxes fortes de vent.

   "Demà és un dia molt advers. Amb tanta energia acumulada en la baixa troposfera i el pas d'una dana pel nord de la Península, hi ha entorns favorables, sobretot a Castelló, perquè es produïsquen tempestes molt fortes des de la matinada", avisa Aemet.

   En l'avís especial de l'112, emès a les 10.50 hores d'este divendres, s'explica que una dana situada a l'oest de la Península generarà, al llarg del dissabte, una gran inestabilitat que donarà lloc a tempestes d'elevada intensitat en la meitat nord i est d'Espanya, acompanyades localment de granís gran, ratxes molt fortes de vent i ruixats molt forts.

   L'escenari descrit és "bastant probable", encara que la incertesa d'este tipus de fenòmens fa difícil precisar amb exactitud les zones on es produirà un major impacte.

   Al llarg del dissabte, esta dana es desplaçarà per la meitat nord peninsular i afectarà "de forma significativa" a la meitat nord de la Comunitat Valenciana, especialment a la província de Castelló. Es perllongarà durant tot el dia.

   Segons l'112, este cap de setmana hi ha molts festejos i esdeveniments d'oci a la Comunitat Valenciana que poden resultar afectats per estos fenòmens, "incrementant el risc d'impacte sobre la població".

   Des de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) recomanen als municipis i organismes d'emergències a atendre tots els avisos que emeta l'112 durant estos dies, amb l'objectiu d'activar amb antelació els seus plans de protecció civil i establir mesures preventives.

CONSELLS

   S'aconsella evitar l'aparcament i retirar vehicles de zones inundables, com a lleres seques o ribes de rius i barrancs, ja que encara que no hi haja precipitacions allí es poden produir pujades sobtades i arrossegar cotxes i persones.

   També s'insta a senyalitzar i impedir el trànsit de vehicles en guals inundables i a informar de la situació de risc en zones d'acampada i altres esdeveniments, així com a seguir qualsevol altra mesura addicional recollida en els plans municipals de protecció civil.

   Per la seua banda, Aemet demana "molta precaució" este dissabte, sobretot en zones de tempesta, i estar atents als consells de l'112 i els consorcis provincials de bombers de Castelló i Valencia.

   Estes tempestes solen tenir una durada relativament talla per les zones de pas, però poden ser "molt violentes", explica l'organisme estatal en xarxes socials.

   "Les tempestes d'estiu, encara que estiguen provocades pel pas d'una dana, tenen una gènesi i desenvolupament diferent a les de les pluges tardorenques. A l'estiu, la durada de les tempestes és més curta i hi ha més focalització. Encara que les tempestes a l'estiu siguen generals, sol haver-hi grans diferències entre els impactes en zones pròximes, ja que la major adversitat provocada per les tempestes d'estiu sol estar focalitzada en zones relativament xicotetes", exposa.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià