EMT/AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA - Archivo
VALÈNCIA, 14 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'Empresa Municipal de Transports (EMT) de València ha decidit ampliar el recorregut de les línies 70 i 73 per a reforçar el servici del barri de Safranar i del polígon de Vara de Quart, segons ha informat l'ajuntament de la ciutat en un comunicat. Així mateix, ha apuntat que l'objectiu d'esta mesura és "millorar l'oferta de transport públic d'EMT en aquells barris nous que s'han anat consolidant en els últims anys o en zones amb una important atracció de mobilitat".
El consistori ha assenyalat que este dimarts es presentarà el Pla Director de l'EMT a la Mesa de Mobilitat, al mateix temps que ha apuntat que este és un document que "introduïx importants canvis" en esta companyia pública "amb un horitzó fins a l'any 2030".
En este pla s'inclouen els objectius, les línies estratègiques i les actuacions per desenvolupar en la xarxa de transport amb autobús de la ciutat de València.
El president de l'EMT i regidor de Mobilitat en la capital valenciana, Jesús Carbonell, ha destacat que "una de les novetats és que tant el Polígon de Vara de Quart com el barri de Safranar disposaran per primera vegada de servei de l'EMT".
"Este pla permet a l'EMT afrontar els reptes de mobilitat de la ciutat tant des de la perspectiva immediata de provisió de servicis de transport com des de la visió a mitjà termini, tenint en compte l'evolució de les variables socioeconòmiques de la ciutat de València, les noves tecnologies i, per descomptat, les demandes de mobilitat de la ciutadania", ha explicat Carbonell.
La fase 2 inclou el redissenye de dos línies d'autobús perquè veïns i treballadors de les noves zones disposen de servici d'EMT en la porta de casa.
Així, el polígon industrial Vara de Quart serà accessible en bus amb la prolongació de la línia 70, ha precisat el consistori, que ha ressaltat que este enclavament "ha anat canviant de zona molt industrial a zona d'activitats terciàries i s'han instal·lat centres de formació acadèmica".
La línia 70 recorrerà de nord a sud el polígon i d'esta manera facilitarà que treballadors i visitants puguen accedir des del centre i el nord-est de la ciutat de forma directa a esta zona.
A més, es preveu que esta línia finalitze el seu recorregut en la parada de metro de Sant Isidre, de manera que les persones de l'àrea metropolitana que accedisquen a València des de les línies 3, 5 i 9 (Manises i Quart) i 1, 2 i 7 (Torrent, Paiporta, Picanya) podran accedir a Vara de Quart amb un transbord amb la línia 70 d'EMT en les parades de Nou d'Octubre i Sant Isidre.
D'altra banda, la línia 73 modificarà el seu traçat per a circular pel carrer de Campos Crespo, l'avinguda de José Roca Coll i el carrer de Músic Gomis, en el barri de Safranar, ha afegit l'administració local.
Este, ha agregat, és "un barri consolidat recentment, en el qual encara hi ha nombrosos edificis en construcció, i que ha experimentat un fort increment de població".
En este cas, s'habilitarà un encreuament adequat per l'avinguda de l'Arxiduc Carlos, de manera que es puga accedir amb facilitat al carrer de Fra Juníper Serra i al barri de Tres Forques. Esta actuació permet incrementar l'accessibilitat transversal entre barris molt pròxims entre si però que mancaven de connexió directa per transport públic, ha remarqueu el consistori.
A més, esta línia serà la nova encarregada de connectar el cor del barri de la Fontsanta amb el centre de la ciutat. Per a això, entrarà al barri de la Fontsanta, una mesura sol·licitada per estudiants i veïns dels barris confrontants. Les freqüències previstes de les línies modificades seran les mateixes que gaudixen en l'actualitat.
"DE FORMA PROGRESSIVA"
"La transició cap a la nova xarxa es realitzarà de forma progressiva ja que, a més, va lligada al pla d'inversions recentment aprovat per EMT València. Este pla, dotat amb més de 172 milions d'euros, contempla la renovació de la flota municipal amb 218 nous autobusos, l'adaptació i renovació de les infraestructures de la companyia i la construcció d'una nova cotxera en Safranar", ha apuntat Carbonell.