Licitada la compra d'1.000 vestits especials forestals i de rescat per al Cos de Bombers de València

Archivo - Arxiu - Imatge d'efectius del Cos Municipal de Bombers de València.
BOMBEROS DE VALÈNCIA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 12 junio 2026 17:15

   VALÈNCIA, 12 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de València ha aprovat este divendres l'expedient i ha disposat l'obertura del procediment d'adjudicació per a contractar el subministrament d'1.060 vestits especials forestals i de rescat tècnic de tallajes diversos per al Cos Municipal de Bombers.

    A més, s'ha convocat procediment obert per a l'adjudicació del contracte, que té un import de 880.376,64 euros, IVA inclòs.

   Així ho ha indicat l'edil portaveu de l'executiu de la ciutat, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local.

    Els vestits estaran conformats per jaqueta i pantalons de color viu, amb logotip municipal i el text Bombers València, teixit amb fibres ignífugas i antiestàtiques, repel·lents a substàncies com a productes químics, olis i hidrocarburs i amb resistència a l'abrasió, el vapor d'aigua, els esquinçaments i la calor radiant.

   Les peces tindran reforços a l'altura dels genolls i els colzes i cerquen la comoditat, l'ergonomia, la fàcil col·locació i una visibilitat alta.

    Tot el vestuari, que ha de tenir una vida útil de huit anys, ha d'estar preparat per a resistir i conviure amb incendis forestals, incendis agrícoles, neteja de carreteres, excarceracions, rescats urbans i altres incidents.

   Caballero ha assenyalat que "els vestits de protecció individual i els vestits d'intervenció" dels bombers "no són només una vestimenta o un uniforme", atès que "són eines de treball per a les persones que es juguen la vida".

    "Han de ser equips de protecció per a poder atendre urgències, per a atendre rescats i per a atendre incendis. I han d'estar el millor preparats possible per a cuidar als quals cuiden de nosaltres", ha insistit l'edil.

    "Per tant, no són una ferramenta accessòria. Són una eina de treball i de protecció per als professionals del Cos Municipal de Bombers de València", ha remarcat el també regidor responsable d'este departament.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press