L'IES Berenguer Dalmau de Catarroja es concentra per a exigir a Educació complir el seu compromís d'instal·lar barracons

Alumnat, professorat i famílies repliquen a Rovira que "no hi ha normalitat": "Est completament fora de la realitat"

L'IES Berenguer Dalmau de Catarroja es concentren per a exigir a Educació complir el seu compromís d'installar barracons
AMPA IES BERENGUER DALMAU DE CATARROJA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 16 diciembre 2024 14:17

   VALNCIA, 16 Dic. (EUROPA PRESS) -

   Alumnat, professorat i famílies de l'Institut d'Educació Secundria (IES) Berenguer Dalmau de Catarroja, afectat per la dana, s'han concentrat hui dilluns enfront del centre per a exigir a Conselleria que "complisca el seu compromís d'installar barracons i que estiguen operatius després del Nadal". "No és veritat que hi haja normalitat", ha assenyalat la presidenta de l'AMPA, Yolanda Morales.

   La protesta, sorgida a iniciativa del propi alumnat del centre i recolzada per l'AMPA i professorat, és una resposta per a "desmentir" les declaracions del conseller d'Educació, José Antonio Rovira, que va afirmar la passada setmana a Les Corts que este dilluns "el 100% dels alumnes" afectats per la dana a la província de Valencia podria tornar a la "plena normalitat".

   "Cada vegada que fa una declaració és més inapropiada i inoperant, no coneix el que estem vivint, est completament fora de la realitat, estem indignats, decebuts, i amb molta rbia", ha recalcat la presidenta de l'AMPA.

   Així, els estudiants, al crit de "conseller dimissió", han marxat donant la volta al centre i posteriorment s'han assegut en taules i cadires que estava en l'exterior de les installacions simulant fer classe per a "illustrar que no poden accedir i que no hi ha normalitat en les aules" en aquest IES, en el qual cursen els seus estudis uns 1.500 alumnes.

   De fet, ha explicat que l'alumnat de l'ESO encara est seguint les classes on line "donant només una hora setmanal per assignatura ja que cal tenir en compte que molts d'ells no tenen ordinador o connexió". Per la seua banda, els estudiants de batxiller van a la vesprada a les installacions que els ha cedit el centre La Florida Universitria, per en canviar l'horari els afecta a les seues activitats extraescolars.

   Morales ha assenyalat que "el centre seguix tancat i no es pot accedir" i temen que hi haja danys estructurals perqu la part d'a baix est "molt danyada i el sl de la biblioteca es va enfonsar", per la qual cosa suposen que caldr "tirar-ho a baix i construir un de nou". No obstant aix, ha assenyalat que des de la Conselleria d'Educació no els han mostrat cap informe oficial sobre quina és la situació de l'edifici.

   Educació els va oferir en un primer moment desplaar-se a un centre de Picassent a les vesprades, la qual cosa l'AMPA va rebutjar per motius de "conciliació i de salut mental dels estudiants". Després de diversos escrits, van aconseguir reunir-se amb el secretari autonmic d'Educació fa dos setmanes, en una entrevista en la qual també va participar la direcció del centre i Ajuntament, i en la qual el responsable educatiu es va comprometre a installar barracons i al fet que estigueren operatius després de les festes.

    Sobre este tema, ha assenyalat que des d'este dilluns hi ha cartells prohibint aparcar a l'espai Clara Campoamor de la localitat, per la qual cosa confien que siga per a comenar a installar estes installacions provisionals, encara que no té cap confirmació oficial.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià