Podem recolza davant del TSJCV que s'investigue a Mazón en la dana: "Hi ha indicis suficients"

L'expresident de la Generalitat i diputat del PP en Les Corts, Carlos Mazón
José Cuéllar/Corts Valencianes
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 6 marzo 2026 11:22

   VALÈNCIA, 6 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Podem ha presentat davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) un escrit d'al·legacions en el qual s'adherix íntegrament a l'exposició raonada elevada per la magistrada instructora en la causa sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre del 2024.

    La formació política veu "indicis suficients" perquè s'investigue a l'expresident de la Generalitat Valenciana Carlos Mazón per la seua possible responsabilitat penal en els fets investigats com a conseqüència de la riuada, que va deixar 230 víctimes mortals en la província de Valencia.

   L'escrit, al que ha tingut accés Europa Press, recolza les conclusions de la instructora sobre la posició de garant que ostentava l'expresident en la gestió de l'emergència i assenyala indicis d'una possible omissió negligent durant les hores més crítiques de l'episodi.

   També apunta a la possible intervenció del seu entorn en el retard i modificació del contingut de l'alerta a la població enviada mitjançant el sistema Es Alert, una circumstància que, segons s'exposa, "va poder influir en l'abast del resultat mortal i lesiu produït durant la catàstrofe".

   Podem sosté que la "gravetat" dels fets i l'existència de "múltiples advertiments" previs sobre el risc del dia 29 d'octubre "obliguen a practicar una investigació completa per a determinar totes les responsabilitats".

   Al seu juí, tancar la investigació respecte de qui ostentava la màxima responsabilitat institucional sense esgotar les diligències necessàries "comprometria el dret de les víctimes a conèixer la veritat i al fet que es depuren les eventuals responsabilitats penals derivades de la gestió de l'emergència", manté.

   La coordinadora general de Podem País Valencià, María Teresa Pérez, ha afirmat que com a acusació popular "sempre" han treballat per a conèixer la veritat i que es faça justícia per a les víctimes de la dana i per a tota la societat valenciana. "Este ferma voluntat d'aconseguir justícia ens porta ara a recolzar que el TSJ investigue a Mazón i esperem que este tribunal siga diligent", ha postil·lat.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press