MADRID, 23 Jun. (EUROPA PRESS) -
El president iranià, Masud Pezeshkian, visita este dimarts Pakistan, país mediador entre Iran i Estats Units, on es reunirà amb el seu homòleg pakistanés, Asif Ali Zardari, i el primer ministre del país, Shehbaz Sharif, per a abordar els "compromisos diplomàtics" adquirits després de la signatura, fa dies, del memoràndum d'entesa amb les autoritats nord-americanes per al cessament d'hostilitats a Orient Pròxim.
Pezeshkian visitarà Islamabad junt amb una delegació d'alt nivell, incloent a ministres i altres alts càrrecs, "per invitació" del cap de l'Executiu pakistanés, segons ha indicat este dilluns el Ministeri d'Exteriors d'este país.
A més de reunir-se amb Zardari i Sharif, el mandatari iranià es reunirà amb el president del Senat, el de l'Assemblea Nacional i el cap de la diplomàcia pakistanesa, Ishaq Donar, qui ha jugat un paper central en les negociacions entre Teheran i Washington.
Durant la visita, ha indicat la cartera diplomàtica en les seues xarxes socials, "ambdues parts (...) exploraran noves vies per a aprofundir la cooperació en diversos sectors, com el comerç, l'energia, la seguretat fronterera, els intercanvis entre persones i la connectivitat regional".
Així mateix, la visita de Pezeshkian --la segona a Pakistan des que va assumir la Presidència iraniana al juliol del 2024-- "brindarà una important oportunitat per a abordar els compromisos diplomàtics en curs després de la signatura del Memoràndum d'Entesa d'Islamabad, així com els esdeveniments regionals i internacionals d'interès mutu".