Prohibit el bany en tres platges de Sueca i dos d'Altea i Callosa d'en Sarrià per contaminació biològica

Archivo - Arxiu - Platja del Perelló en una imatge d'arxiu
EL PERELLÓ - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 10 julio 2025 14:01

   VALÈNCIA, 10 Jul. (EUROPA PRESS) -

   La Generalitat, en el marc dels 300 anàlisis que realitza en zones de bany en el conjunt de la Comunitat Valenciana, ha detectat a Sueca, Altea i Callosa d'en Sarrià paràmetres biològics per sobre del recomanat, per la qual cosa ha sol·licitat als tres ajuntaments el tancament de les platges afectades al bany.

   A Sueca, les platges afectades són les del Perelló, Motilla i Palmeretes. A Altea és la platja La Solsida i a Callosa d'en Sarrià la de Fonts de l'Algar. S'investiga l'origen dels abocaments en col·laboració amb la resta d'administracions, informa la Conselleria de Medi ambient.

    Segons la Generalitat, el possible origen es pot deure al temporal de mar d'estos dies, que ha pogut afectar de forma especial a les platges de Sueca, així com algunes precipitacions més fortes en Callosa i Altea. En el cas de Sueca també ha pogut influir el que haja pogut desembocar per la goles del Perelló i la del Rei.

   La Conselleria de Medi ambient realitzarà anàlisi per a confirmar o no la persistència de paràmetres biològics i determinar l'abast d'este episodi.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià