Torres avisa que un nou finançament no s'aprovarà sense "empatia i també renúncies"

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, a la XXVIII Conferència de Presidents
David Zorrakino - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 9 junio 2025 11:43

   BARCELONA, 9 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha avisat que un nou finançament no s'aprovarà sense empatia i renúncies: "El que és important és que tinguem, davant de singularitats i multilateralitats, acords de negociació consensuats".

   Ha assegurat que sempre es farà dins de la Constitució i que a més caldrà "empatia i també renúncies, perquè, si no n'hi ha, mai es podrà acordar, ni bilateralment ni multilateralment", ha dit en una entrevista de 'La Vanguardia' recollida per Europa Press.

   També ha afirmat que un acord implica que estiguen d'acord els territoris i també els partits, "i no ho estan. No hi ha una proposta del PP per actualitzar el finançament": ha al·legat que el PP tenia majoria absoluta al Govern central i a moltes comunitats el 2014 però no ho va fer.

FINANÇAMENT SINGULAR

   Sobre si hi haurà acord entre governs per al finançament singular de Catalunya aquest mes, ha respost que el Govern central treballa amb totes les autonomies i amb els partits en els acords signats per complir-los: "De vegades s'exigix una mica més de temps, una mica més de termini, però el que puc dir a hores d'ara és que estem en estes negociacions".

   Respecte a si el finançament singular serà aplicable a altres autonomies si volen, ha respost que "el primer que cal fer és tancar-lo i veure com queda el que és la bilateralitat dins del que és, lògicament, un consell de política fiscal", en què estan totes les comunitats. "Això hi cap. Per tant, continuarem treballant i són compatibles", ha afegit.

AL PP "VOLEN" LA CONDONACIÓ DEL DEUTE

   Quant al rebuig del PP a la condonació de les autonomies, augura que acabaran signant: "Volen la condonació del deute. Quan tu veus que, per exemple, comunitats com la Valenciana o Andalusia són de les grans beneficiades...", i veu possible que el PP no l'aprove al Congrés però l'acabin signant els consellers d'Hisenda.

   També ha criticat que la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, sortís de la Conferència de Presidents quan el lehendakari va parlar en basc i ho ha contrastat amb el fet que els seus homòlegs populars s'hi quedaren, perquè "significa que no estan d'acord".

IMMIGRACIÓ

   Al líder del PP i cap de l'oposició, Alberto Nuñez Feijóo, el considera "en un conflicte hiperbòlic, absolutament fora de qualsevol límit", i dona per fet que no hi podrà haver acord d'immigració amb el PP perquè el veu assumint totalment les tesis de la ultradreta.

   Sobre els menors migrants, ha afirmat que la tutela continua sent de les comunitats, encara que sap que les Canàries no ho compartix, i ha promès esforçar-se per a arribar a l'acord i apartar-se de la polèmica sobre una responsabilitat que és compartida, ha destacat: "Per això lamente profundament que un partit que ha governat com el PP estiga en el 'no'".

   També s'ha referit a l'amnistia, per sostindre que és constitucional i clau per a la convivència" a Espanya, i ha defensat esperar al "moment oportú" per plantejar-se una reunió entre el president del Govern central i l'expresident de la Generalitat de Catalunya Carles Puigdemont.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press