Afganistan

L'Ambaixada dels EUA a Kabul tanca les portes a causa de les protestes per la crema de llibres de l'Alcorà

Protestas En Afganistán Por La Quema De Coranes
Foto: REUTERS/MOHAMMAD ISMAIL

KABUL, 22 Feb. (Reuters/EP) -

   L'Ambaixada dels Estats Units a Kabul ha anunciat este dimecres que ha tancat les portes i ha suspés tots els desplaçaments del seu personal a causa de les violentes protestes enregistrades a la capital afganesa a causa de la suposada profanació d'exemplars de l'Alcorà a Bagram, la principal base militar aèria de la Força Internacional d'Assistència a la Seguretat (ISAF) de l'OTAN.

   "L'Ambaixada ha estat tancada, tots els desplaçaments han estat suspesos. Per favor, mantingui's fora de perill", ha indicat l'Ambaixada a través del seu compte oficial de Twitter.

   Diverses persones han resultat ferides pels trets efectuats este dimecres per les forces de seguretat contra els manifestants que s'havien concentrat a Kabul per protestar per la suposada crema d'exemplars de l'Alcorà, el llibre sagrat de l'islam.

   Entre 2.000 i 3.000 persones es van concentrar este dimarts davant de la base militar estatunidenca de Bagram, on van llançar pedres contra les instal·lacions i van cridar lemes contra els estrangers.

   El comandant de la ISAF, el general John Allen, ja ha oferit les seues "sinceres disculpes". "Quan vam tindre coneixement d'estes accions vam intervindre immediatament per a parar-les", ha assegurat en un comunicat. "No ha estat una cosa intencionada, de cap manera", ha assegurat, sense més detalls.

EN ELS CONTENIDORS D'ESCOMBRARIES

   Segons la portaveu del Govern de la província de Parwan (on hi ha Bagram), Roshna Jalid, els exemplars de l'Alcorà havien estat cremats a l'interior de la base de Bagram i depositats en els contenidors d'escombraries. "Els treballadors que solen recollir les escombraries a l'exterior de la base van trobar les restes dels llibres de l'Alcorà", ha explicat.

   Els talibans han condemnat la suposada crema d'exemplars de l'Alcorà i han denunciat que esta és la tercera vegada des de començaments d'any que les tropes estrangeres duen a terme actes "inhumans i immorals" en contra de les creences dels musulmans i la dècima, des de la invasió de l'Afganistan l'octubre de 2001, que els "salvatges americans" cometen actes d'este tipus.

Ofrecido por
El vídeo comenzará después de 31 segundos de publicidad.
Portal Turismo
 
la actualidad más visitada en www.europapress.es
Clegg: los políticos compitieron para "hacer reverencias" a Murdoch Pastor reclama que España y Latinoamérica "fortalezcan vínculos" López (PSOE), sobre la posibilidad de crear una comisión de investigación sobre Bankia: "Ya veremos cómo acaba esto"

www.europapress.es es el portal de actualidad y noticias de la Agencia Europa Press. Publicación digital auditada por OJD.
© 2012 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de todo o parte de los contenidos de esta web sin su previo y expreso consentimiento.