Aviso: Esta noticia tiene más de un año. Última actualización: 12/03/2010 17:38
El president de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Carlos de València, Romà de la Calle, ha subratllat hui que l'artista Salvador Soria --mort als 95 anys en la seua residència de Benissa (Alacant)-- és "una figura clau de l'art contemporani valencià".
El professor ha recordat que Sòria "ha estat un dels artistes valencians més importants de la postguerra" i va desenvolupar després del seu retorn a Espanya "una etapa de pintura extraordinària amb quadres impactants". Després va començar a treballar materials com el ferro i la fusta aconseguint un "llenguatge extraordinari".
De la Calle ha afegit que el currículum de Sòria figuren reconeixements com el Premi de al Generalitat o l'Alfons Roig. "I moltes d'estes aventures les he vaig viure a prop seu, com a comissari, membre del jurat, crític d'art i admirador de la seua obra", ha postil·lat el catedràtic, que s'ha mostrat convençut que "el nom de Salvador Soria serà sempre bàsic per a aquell que es preocupe per l'art valencià de la segona meitat del segle XX".