Dades de Frontur

La Comunitat rep un 9,1% menys de turistes estrangers, fins a 233.703 en gener

Aeropuerto Turistas
Foto: EUROPA PRESS

MADRID/VALÈNCIA, 22 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La Comunitat Valenciana ha rebut un total de 233.703 turistes internacionals, fet que suposa un descens del 9,1% respecte al mateix mes del 2010, segons l'Enquesta de Moviments Turístics en Frontera (Frontur) difosa este dimecres pel Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme.

   Així, la Comunitat va rebre en gener un total de 23.300 turistes internacionals menys respecte al mateix mes de l'exercici anterior, a causa de a la disminució d'arribades procedents dels seus principals mercats emissors: el Regne Unit, França i Alemanya.

   En este sentit, les dades apunten que la regió valenciana ha estat la quarta amb major nivell de viatgers internacionals, només superada per les Canàries, Catalunya, Madrid i la comunitat d'Andalusia.

   En concret, Canàries, amb el 33,7% del total d'arribades ha estat el principal destí dels turistes internacionals en gener, va registrar un increment del 8,1%, i han estat la comunitat que més va aportar en termes absoluts al creixement general del mes (70 mil turistes més que el gener del 2011).

   Catalunya, amb el 22,3% de les arribades, va experimentar un creixement del 8,2%; la Comunitat de Madrid, en tercer lloc en nombre d'arribades, va registrar la pujada més forta amb una taxa interanual del 15,0%.

   Pel seu costat, Andalusia, l'última regió situada per davant de la regió amb major nombre de viatgers, ha tingut un descens interanual del 10%, amb 33.255 turistes menys.

DADES NACIONALS

   A nivell nacional, les dades assenyalen que Espanya va rebre en gener un total de 2,77 milions de turistes internacionals, fet que suposa un 4,6% més respecte al mateix mes de l'exercici 2010.

   El departament dirigit per José Manuel Soria ha destacat que els principals mercats emissors seguixen sent el Regne Unit, Alemanya i França, que van experimentar bons resultats, però la la pujada més forta correspon als països Baixos, amb un 40,4% més de turistes.

Ofrecido por
El vídeo comenzará después de 31 segundos de publicidad.
Portal Turismo
 
la actualidad más visitada en www.europapress.es
Clegg: los políticos compitieron para "hacer reverencias" a Murdoch Pastor reclama que España y Latinoamérica "fortalezcan vínculos" López (PSOE), sobre la posibilidad de crear una comisión de investigación sobre Bankia: "Ya veremos cómo acaba esto"

www.europapress.es es el portal de actualidad y noticias de la Agencia Europa Press. Publicación digital auditada por OJD.
© 2012 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de todo o parte de los contenidos de esta web sin su previo y expreso consentimiento.