Educació vol que les escoles oficials de la Comunitat siguen les que lideren la implantació el model plurilingüe

Fabra considera "clau" el coneixement d'idiomes per fomentar la creació de llocs de treball

Inauguración Escuela De Idiomas En Gandia
Foto: LUIS VIDAL
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: lunes, 6 febrero 2012 18:05

   VALÈNCIA, 6 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La Conselleria d'Educació vol que les escoles oficials de la Comunitat Valenciana siguen les que lideren la implantació el model plurilingüe que la Conselleria vol tindre llest este mateix any. Per a això, aposten per implantar cursos específics d'anglés dirigits als docents valencians, especialment per als professors d'infantil i primària per a arribar al màxim de col·legis amb el nou model plurilingüe, segons ha informat al Generalitat.

   En este sentit, el president de la Generalitat, Alberto Fabra, durant la inauguració de l'ampliació de l'Escola Oficial d'Idiomes de Gandia --4,5 milions d'inversió--, ha destacat l'aposta del Consell pel coneixement d'idiomes com a "clau per a afrontar els reptes del futur i fomentar la creació de llocs de treball".

   Així, ha incidit en la necessitat d'"incrementar les possibilitats i oportunitats de futur dels nostres joves després d'eixir de l'ensenyança obligatòria".

   En la seua intervenció, el cap del Consell ha destacat que este projecte en Gandia respon a la necessitat d'"incrementar les possibilitats i oportunitats de futur dels nostres joves després de sortir de l'ensenyança obligatòria".

   Fabra, a més, ha informat que un 38,3% de la població de la Comunitat "entén que el repte de futur passa per tindre un major coneixement d'idiomes" i el 21,3% de les ofertes de feina "exigixen tindre coneixement d'un idioma estranger".

   Per esta raó, s'ha compromés a fer un esforç per poder oferir el millor a tots els ciutadans, "perquè ens ho exigixen els mercats" i ha assenyalat que el centre de Gandia és "el camí a seguir, millorant les nostres instal·lacions i instruments perquè la societat puga estar millor preparada".  

ESCOLA GANDIA

   Es tracta d'un nou edifici que permet a 5.000 alumnes estudiar idiomes. L'EOI de Gandia Safor), al costat de la de València, Castelló, Alacant i Elda, oferix per primera vegada, amb caràcter experimental, el nivell especialitzat C1 d'Anglés del Marc Común Europeu.

   Durant el curs 2011/12, s'impartixen set idiomes a 2.745 alumnes. A més, el Centre té 31 professors d'idiomes: 14 professors d'Anglès, 5 d'Alemany i 5 de Francés, 3 d'Italià, 2 de Castellà per a estrangers i 2 de Valencià.

NIVELL C1 D'ANGLÉS

   D'altra banda, Educació ha informat que, a partir del pròxim curs, les 17 Escoles Oficials d'Idiomes de la nostra Comunitat impartiran els cursos d'especialització del nivell C1 d'anglés, segons els definix el Marc Común Europeu de Referència per a les Llengües.

   L'experiència "positiva" de les 5 Escoles que anticipadament l'han oferit durant este curs --entre les quals hi ha Gandia--, farà que el nostre alumnat accedisca a nivells superiors dels determinats per la Llei Orgànica d'Educació (LOE).

PROTESTES

   D'altra banda, a l'acte en Gandia, a més del president Fabra, han estat presents la consellera d'Educació, Formació i Ocupació, Maria José Catalá, l'alcalde de la ciutat, Arturo Torró i la directora del centre, Virgínia Zorrilla.

   A la seua arribada a la població de Gandia, Fabra ha estat rebut amb esbroncades per al voltant d'un centenar de persones membres de sindicats i diferents plataformes, que protestaven per la retallada de despesa en l'educació. El president de la Generalitat no ha volgut fer cap declaració sobre esta qüestió.

   Sobre estes protestes, el sindicat STEPV-Intersindical Valenciana, en un comunicat, ha instat a Fabra a "rectificar la política de retallades  i a escoltar el clamor" dels ciutadans.

   Per la seua banda, el regidor del PSPV a l'Ajuntament de Gandia, Vicent Mascarell, ha criticat la inauguració de l'Escola Oficial d'Idiomes i l'ha qualificat com "una burla per a la ciutadania i per als professionals de l'educació i la seua única intenció és eixir a la foto".

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press