Hisenda espera que totes les CA estiguen "a l'altura" en el Consell de Política Fiscal i Financera

Currás diu que els plans de sanejament que no s'aprovin demà podran tirar endavant en una altra reunió que es farà en pocs dies

Europa Press C. Valenciana
Actualizado: miércoles, 16 mayo 2012 18:42

MADRID, 16 May. (EUROPA PRESS) -

La secretària d'Estat de Pressupostos, Marta Fernández Currás, ha confiat que totes les comunitats estiguen "a l'altura" en matèria de consolidació fiscal, tal com es constatarà en el Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF) que es farà este dijous i en què s'analitzaran els plans de reequilibri dels diferents territoris.

Així ho ha assenyalat Currás als mitjans després d'inaugurar una jornada sobre la Llei de Pressupostos organitzada per PwC i l'Associació per al Progrés de la Direcció (APD), on ha recordat que algunes de les comunitats, com Catalunya i la Comunitat Valenciana, ja han anunciat les mesures que plantejaran per a complir l'objectiu fixat.

Currás no ha volgut precisar si el CPFF rebutjarà alguns dels plans de sanejament i si el Govern, després d'este rebuig, decidirà intervindre alguna comunitat, tal com preveu la Llei d'Estabilitat Pressupostària.

Simplement s'ha limitat a recordar que la decisió de rebutjar o no un pla correspon al ple del CPFF en què el Govern té una representació "significativa" que exercix sempre perquè ha demostrat ser un coordinador "d'última instància" que orienta les decisions "correctes".

A més, ha recordat que es farà una segona reunió del CPFF "en poc temps" per a aprovar els objectius d'estabilitat de l'any 2013 i ha assegurat que esta trobada serà una "bona oportunitat" per a aprovar els plans regionals que no isquen endavant a la reunió de demà.

Durant la inauguració de la jornada, Currás ha assegurat que este dijous serà un dia "capital" i s'ha tornat a mostrar "absolutament convençuda" que les comunitats sabran estar "a l'altura de les circumstàncies" que Espanya ha d'afrontar com país.

VAN FER ELS SEUS PGE AMB UNA CARTA DELS REIS D'ORIENT

Ha explicat que totes les regions han hagut de presentar plans de sanejament perquè moltes d'elles van fer els seus Pressupostos amb la "carta dels Reis d'Orient" que els va donar al seu moment la llavors vicepresidenta econòmica Elena Salgado.

En este sentit, ha explicat que Salgado ha plantejat a les comunitats més recursos a l'oferir unes previsions "molt diferents" a les actuals, que apunten a una contracció econòmica de l'1,3%. "Com més irreal i electoralista fora este Pressupost (autonòmic) més retallada caldrà fer ara", ha subratllat.

A més, ha aprofitat per a criticar la guerra "fraticida" que es va crear entre Estat i comunitats per buscar culpables amb l'esperança que un "jutge imparcial" resolgués els problemes. "Ha estat tot al contrari i hem portat a una sospita capital en el món", ha asseverat.

D'altra banda, Currás ha repassat els Pressupostos de l'Estat i ha assegurat que els comptes són "el principi del camí" per a revertir la situació econòmica. "Però no s'aconseguix donar la volta al país en cinc minuts", ha advertit, després d'assegurar que el context econòmic exigix una política econòmica "contundent" que es base en dos eixos: la consolidació fiscal i les reformes estructurals.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press