VALÈNCIA, 11 Dic. (EUROPA PRESS) -
L'actual secretària general de CCOO PV, Ana García, ha anunciat la seua disposició a presentar-se com a candidata a la reelecció i continuar així quatre anys més al capdavant de l'organització
El sindicat ha celebrat el seu Consell Confederal, màxim òrgan entre congressos, en el qual ha presentat un informe de conjuntura marcat per la dana, així com els seus comptes anuals, que encadenen tres exercicis en positiu.
"Un dolor que perdurarà entre generacions agreujat per una nefasta gestió". Així s'ha referit Ana García a la tragèdia de la dana que ha assotat a la província de Valencia, amb una Generalitat Valenciana que ha mostrat "totes les seues deficiències i mediocritats, preocupada més per la construcció del relat i per tirar la culpa a uns altres que per les solucions a l'emergència".
Per la seua banda, ha posat en valor el seguiment realitzat pels diferents ministeris que s'han desplaçat per a conèixer de primera mà la realitat i les propostes sindicals, moltes de les quals han sigut ateses.
Para CCOO, la catàstrofe mediambiental "ha deixat palesa les deficiències en les polítiques d'adaptació al canvi climàtic, que releguen a les persones i als territoris a la mera consideració de serfs de la producció". En este sentit, la secretària general d'ha recordat que el 29 d'octubre "moltes empreses van traure el pitjor en la gestió de les persones, per la qual cosa en els dies següents es va convertir en una necessitat bàsica regular com a absència justificada, amb retribució, la impossibilitat d'acudir al centre de treball".
García ha lamentat que el Govern valencià "no haja donat les ajudes econòmiques que el sindicat ha sol·licitat per a complementar els salaris a les persones treballadores que entren en els ERTO, o per a les quals hagen de reduir la seua jornada per les necessitats derivades de les cures" i ha advertit que CCOO PV "farà un seguiment exhaustiu de les sol·licituds dels expedients, perquè les empreses no escullen el camí de l'acomiadament, i traslladarà a Inspecció de Treball qualsevol irregularitat que detecte".
"Hem demanat tant al Govern valencià com al central agilitat en la resolució de les tramitacions. Necessitem que hi haja una cobertura social d'ampli espectre per a les persones afectades que a dia de hui ho estan passant molt mal", ha asseverat.
"CANVI DE RUMB" PER A LA RECONSTRUCCIÓ
Pel que fa a la reconstrucció, CCOO PV demana un "canvi de rumb referent a les construccions en zones inundables i al negacionisme en la prevenció, mitigació i adaptació als impactes del canvi climàtic". El sindicat rebutja "de forma contundent la política autonòmica que s'està desenvolupant en este sentit, com la modificació de la llei de canvi climàtic o l'avantprojecte de llei de protecció i ordenació de la costa, i proposa plans d'adaptació en les empreses i en el territori".
Després de l'aprovació de l'informe general, Ana García ha manifestat el seu "compromís amb l'organització i la seua voluntat de continuar liderant un projecte que té com a prioritat l'ampliació de drets laborals i socials, a través de la negociació col·lectiva i del diàleg social".
El sindicat, en el seu full de ruta congressual, posa el focus en reptes com l'actuació davant del canvi climàtic i l'habitatge, per a dotar a la gent jove de majors oportunitats, així com avançar cap a un treball decent, formar a la classe treballadora davant de les transicions, o atendre als col·lectius més vulnerables i empobrits. "A més, és imprescindible un canvi en el model de finançament autonòmic per a reforçar els serveis públics, desenvolupar una estratègia de cures i erradicar les diferents bretxes de gènere, per a combatre la desigualtat i les violència masclistes", ha destacat.
COMPTES ANUALS
Segons detalla el sindicat, els comptes del 2023 llancen un superàvit de 608.184,83 euros, que fan que el fons de maniobra s'eleve als 2.415.804,25 euros. A més, el patrimoni net puja als 6.027.075,21 euros. Tot això contribuïx a millorar la solvència de l'organització. Este resultat positiu és fruit de les mesures d'ajust preses per a restablir l'equilibri entre els ingressos i les despeses al llarg de l'exercici.
Els ingressos han ascendit als 15.516.356,53 euro, un 4,89 % més que el 2022. Es mantenen les quotes per afiliació, amb una lleugera baixada d'un 0,37 % respecte a l'any anterior, així com la d'ingressos per prestació de servicis, que descendixen un 0,90 %.
Les despeses s'incrementen un 1,35 %, fins als 14.908.171,69 euros. Es mantenen les polítiques de contenció, per la qual cosa els serveis exteriors baixen en més de 100.000 euro, malgrat la pujada de l'IPC. Si no es tenen en compte les indemnitzacions per les eixides voluntàries després de l'acord de l'ERO, una despesa extraordinària de més de 300.000 euros, la partida de personal roman estable.