Casal España Arena passa a anomenar-se Roig Arena, un nom que reconeix "el llegat de Juan Roig i la seua família"

Imatge de les obres del Casal España Arena de Valncia, ara anomenat Roig Arena.
LICAMPA 1617
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 2 noviembre 2022 11:17

   VALNCIA, 2 Nov. (EUROPA PRESS) -

   El Casal España Arena de Valncia, el futur recinte multiusos que s'est construint en aquesta ciutat amb fons de l'empresari valenci Juan Roig, ha canviat de nom i passar a anomenar-se 'Roig Arena'.

   Així ho ha indicat Licampa 1617, la societat de Juan Roig creada per a promoure i dur a terme la construcció d'aquesta infraestructura. L'entitat ha assenyalat que la nova denominació "respon la necessitat d'establir un nom clar, senzill, identificable i que reconega el llegat de Juan Roig i la seua família".

   Licampa ha recordat, en un comunicat, que Roig Arena compta "amb un pressupost de més de 280 milions d'euros sufragats íntegrament per Juan Roig amb el seu patrimoni personal".

   Així mateix, ha destacat que el nou espai multiusos acollir "esdeveniments de tot tipus, posicionant a Valncia i a la Comunitat Valenciana internacionalment".

   La societat ha comentat que segons l'últim informe realitzat per l'Institut Valenci d'Investigacions Econmiques (Ivie) "aquest recinte, que revertir després de 50 anys a favor de la ciutat de Valncia, contribuir a generar aproximadament 300 llocs de treball (directes i indirectes) i un impacte econmic (PIB) superior als 10 milions d'euros anuals" a la capital valenciana.

   Les obres del recinte estan actualment en la seua segona fase d'execució (la centrada en l'estructura de formigó i metllica, coberta, faana i forjats de les plantes) després de finalitzar-se la primera fase, focalitzada en l'excavació, pilotatge, murs de pantalla i llosa de fonamentació. Encara queda per iniciar la fase 3, centrada a finalitzar l'Arena.

   A més de la construcció del recinte Roig Arena, en l'espai on se situa est prevista l'execució d'infraestructures complementries que dinamitzen el barri.

   Entre elles estan "el prquing amb més de 1.000 places que ja est en obres, el futur parc públic amb zones verdes, la nova seu del Valncia Basket Club, una sala multiusos per a múltiples disponibilitats de 1.200 metres quadrats, les zones de restauració, i una mplia oferta de localitats, terrasses i zones premium". Licampa ha assenyalat que "a tot a se sumen les ja inaugurades installacions del collegi públic Les Arts de Valncia.

   Licampa 1617-Roig Arena s'emmarca dins del llegat de Juan Roig, ha agregat la societat que ha apuntat que "com la resta de les iniciatives que el componen, com a Marina d'empreses, Fundació Trinidad Alfonso, Valncia Basket i L'Alqueria del Basket, entre unes altres, persegueix compartir amb la ciutat de Valncia i la Comunitat Valncia parteix de tot all que d'ella rep". "El coneixement i els diners donen la felicitat si els compartixes", ha apuntat.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press