Detingut a Paterna un membre d'un grup criminal especialitzat en robatoris amb força mitjançant allunatge

La investigació es va originar arran d'un robatori a un furgó de transport en el qual es van sostraure mòbils valorats en un milió d'euros

Agents de la Policia Nacional han detingut a Paterna a un home de 34 anys, membre d'un grup criminal especialitzat en robatoris amb força mitjançant el mètode de l'allunatge
POLICÍA NACIONAL
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 18 marzo 2026 11:12

   VALÈNCIA, 18 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat valenciana de Paterna a un home de 34 anys, membre d'un grup criminal especialitzat en robatoris amb força mitjançant el mètode de l'allunatge. L'autoritat judicial ha decretat el seu ingrés a la presó

   La detenció, explica la Prefectura Superior en un comunicat, s'emmarca en una investigació duta a terme pel grup de Robatoris de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València, iniciada al juny del 2024, arran d'un robatori amb intimidació comès amb armes de foc contra un furgó de transport i en el qual es van sostraure telèfons mòbils valorats en aproximadament un milió d'euros.

    Després d'estos fets, els agents van registrar tres domicilis a Paterna i van localitzar i van intervenir en un d'ells diversos efectes presumptament utilitzats per a la comissió de robatoris de vehicles i establiments.

    Estos indicis van permetre determinar la participació d'un dels investigats en un robatori amb força mitjançant allunatge ocorregut la matinada del 18 de juny del 2024 en un establiment de telefonia mòbil situat en la plaça Porta del Mar de València, en el qual es van emprar dos vehicles d'alta gamma prèviament sostrets en les localitats valencianes de Rafelbunyol i Rocafort, i on van sostraure terminals mòbils valorats en prop de 60.000 euros.

"ALTAMENT ESPECIALITZAT"

   Els investigadors van esbrinar que el principal sospitós formava part d'un grup organitzat assentat principalment en la província de València, si ben alguns membres residixen a Madrid.

    Així mateix, van comprovar que abans de cometre els robatoris, este grup criminal realitzava labors prèvies de vigilància i planificació de l'objectiu, mostrant el seu alt grau d'especialització.

    Finalment, després d'una àrdua investigació, la Policia Nacional ho ha detingut en la localitat valenciana de Paterna com a presumpte autor dels delictes de robatori amb força i furt/ús de vehicle.

   L'arrestat ha passat a disposició judicial i s'ha decretat el seu ingrés a la presó provisional. Les investigacions continuen per a aconseguir el total esclariment dels fets.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press