VALNCIA, 6 Oct. (EUROPA PRESS) -
El Servei de Biblioteques i Documentació de la Universitat de Valncia (UV) exhibeix la mostra 'Pandemia: miradas de una tragedia', una selecció d'imatges captades al principi de la pandmia de Covid i que ofereixen visions "personals, inquietants, de moments plens d'incerteses, de solitud, també d'heroisme i professionalitat".
L'exposició es pot visitar a la Biblioteca d'Humanitats Joan Regl, situada al carrer de les Arts Grfiques, 13 de Valncia, fins al 30 d'octubre. Després, l'exposició ser itinerant per les diferents biblioteques de la institució.
'Pandemia: miradas de una tragedia' mostra una selecció d'imatges arreplegades en el llibre del mateix títol i editat per Blume l'any 2021. Les imatges van ser captades per 26 fotgrafs i fotgrafes en els dies inicials de la pandmia del Covid-19.
Les instantnies recorren hospitals, residncies d'ancians, tanatoris i cementeris, principals focus de letalitat de la pandmia, i mostra la vida diria sota l'estat d'alarma en diferents pasos: ciutats buides, cues per a comprar el pa, abraades interminables, sanitaris vestits amb trages de protecció. Imatges que romandran sempre en la nostra memria i que no voldriem tornar a veure.
Aquest llibre, editat amb el suport de diverses institucions, té carcter solidari, ja que els seus beneficis seran destinats íntegrament a les famílies de fotgrafes i fotgrafs que han mort mentre cobrien la pandmia en diferents pasos del món, destaca l'organització en un comunicat.