El Fernando de los Ríos s'integrarà en el nou CEIP 106 de Malilla, llest en el primer trimestre del 2026

L'Ajuntament aprovarà esta setmana l'adjudicació de les obres del futur Sant Àngel de la Guarda per a substituir al provisional

El conseller d'Educació, José Antonio Rovira, i l'alcaldessa de València, María José Catalá,  durant la visita a les obres del CEIP 106 Malilla.
AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 3 septiembre 2025 16:03

   VALÈNCIA, 3 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El col·legi Fernando de los Ríos de València, dependent de l'ajuntament de la ciutat i situat en el barri de Malilla, s'integrarà en el nou Centre d'Educació Infantil i Primària (CEIP) 106 que es construïx en esta zona de la capital valenciana i que estarà finalitzat en el primer trimestre del 2026.

    Així ho ha indicat este dimecres l'alcaldessa, María José Catalá, durant la visita que ha realitzat junt amb el conseller d'Educació, José Antonio Rovira, a les obres del CEIP 106 de Malilla, que acollirà a més de 700 alumnes i comptarà amb tres línies educatives. Una d'estes serà la procedent del Fernando de los Ríos, situat actualment en els baixos d'un edifici d'habitatges del citat barri llogats pel consistori.

    La primera edil ha assenyalat que es rescindirà este contracte de lloguer després del trasllat del centre. Es preveu que el Fernando de los Ríos passe al nou espai en finalitzar les obres, abans de concloure el pròxim curs.

    Preguntada per com quedarà inclòs el municipal Fernando de los en el 106 de Malilla, Catalá ha explicat que la conselleria i l'Ajuntament estan treballant, "articulant fórmules de col·laboració perquè hi haja una gestió compartida que ajude a mantenir d'alguna manera al personal i a l'equip directiu". "Crec que podem articular una fórmula de col·laboració", ha postil·lat.

   El CEIP 106 de Malilla tindrà tres unitats d'Infantil de primer cicle (per a xiquets i xiquetes de dos anys), més nou d'Infantil i altres 18 de Primària. A més, disposarà de menjador per a 600 comensals en dos torns.

    Així, Catalá ha assegurat que esta nova infraestructura educativa serà "hereva" del Fernando de los Ríos, "un dels col·legis més emblemàtics d'esta zona de la ciutat" que "sempre" s'ha "cuidat amb molt afecte" però que "té unes instal·lacions molt millorables". "El Fernando de los Ríos és un col·legi que té un equip directiu que ha barallat moltíssim per la qualitat educativa, però que mereixen un nou" espai, ha agregat.

    L'alcaldessa ha apuntat que la construcció del CEIP 106 de Malilla suposa una inversió de 14 milions d'euros i ha assegurat que es treballa "a contrarellotge amb l'empresa" encarregada de l'edificació per a finalitzar el centre després d'haver afrontat "una sèrie d'incidències". Ha comentat que "la principal" ha sigut la "vinculada a la infradotació pressupostària que va deixar l'anterior equip de govern" i ha assenyalat que s'ha hagut de "incrementar la partida pressupostària en un 27 per cent".

    El conseller ha insistit en esta idea, en apuntar que "ha costat" avançar en la construcció del 106 de Malilla -- un centre "gran" que serà una "autèntica meravella", ha apuntat-- i exposar que "en la gran majoria" de centres que s'estan fent s'està "patint un increment tant de costos laborals com dels materials".

    "Això ens obliga a suplementar sempre. I també estem millorant moltes vegades els projectes, la qual cosa obliga a modificar els pressupostos", ha explicat, alhora que ha assegurat que la Generalitat està "fent un gran esforç econòmic per a tirar avant i engegar-los al més prompte possible".

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press