VALÈNCIA, 2 Mar. (EUROPA PRESS) -
Pirotècnia Hermanos Sirvent ha disparat este dilluns en la plaça de l'Ajuntament de València una mascletà en homenatge al propietari de la companyia, Pedro Luis Sirvent, mort al març del passat any en un accident ocorregut en l'empresa, situada en la partida de Fontcalent, en el terme municipal d'Alacant.
"Tot ha eixit com ha d'eixir", han celebrat Pedro Luis Sirvent i Juan Luis Pérez, responsables de la pirotècnia, en declaracions als mitjans en finalitzar el tret, en els quals han mostrat la seua emoció en recordar al fundador de la pirotècnia: "T'adones que, d'alguna manera, potser t'estan veient des de dalt, és bastant emotiu i bastant d'estar orgullós".
Els pirotècnics han assenyalat que el tret ha sigut "una barreja d'emocions", alguna cosa "un poc complicada de descriure", i han indicat que han viscut els moments previs amb "molt nervis". "Però una vegada ja l'hem acabat, hem vist que tot ha eixit com ha d'eixir, doncs t'adones que, d'alguna manera, potser t'estan veient des d'a dalt i doncs això és bastant emotiu i bastant d'estar orgullós", han confessat.
En definitiva, ha sigut una mascletà "com li agradava al meu pare", ha resumit Pedro Luis Sirvent, fill del fundador de l'empresa. "Al final és el que busquem, un terratrèmol molt gran, petards molt grossos i que la gent a voltes diga: 'Uy, potser em tire una miqueta per a arrere que això igual està sonant massa'", ha asseverat.
Mentre, Pérez ha subratllat que des de la companyia acudien a la 'catedral de la pólvora' de València des d'Alacant "amb molta il·lusió" i "disposats a donar-ho tot", amb un equip "tots preparats, cadascun amb el seu treball", des de Vicente, que ha dissenyat la 'mascletà', passant pels muntadors i disparadores. "Tots disposats amb tota la il·lusió del món", ha ressaltat.
"Al final és un dia molt emotiu", ha afegit Sirvent, al que ha completat Pérez: "Este dia en concret per a intentar deixar el pavelló ben alt de la Pirotècnia Hermanos Sirvent i el nostre granet d'arena alacantí deixar-ho ací a València".
Sobre l'accident de fa un any en la pirotècnia, Sirvent ha assegurat que no han tingut "molt temps per a pensar" en això, perquè el procés de recuperació de les instal·lacions afectades ha requerit "molt treball, molt estrès, terminis, ja us podeu imaginar". Però, al marge d'això, ha indicat que tant ell com les seues germanes seguixen "lluitant".
Finalment, tots dos han destacat que Hermanos Sirvent té prevists altres trets estes Falles a València, concretament els dies 13, 14, 16 i 19, mentre ja estan pensant en la celebració de les Fogueres de Sant Joan. "Cal estar ja preparats, si no, després t'enxampa el bou", han bromejat.