Jorge Gil - Europa Press - Archivo
VALÈNCIA, 3 Sep. (EUROPA PRESS) -
La magistrada de la plaça número 3 de la Secció Civil i d'Instrucció del Tribunal d'Instància de Catarroja, que investiga la gestió de la dana, ha dictat una providència en la qual, davant del pròxim venciment del termini d'instrucció el 30 d'octubre, es done trasllat a les parts perquè es pronuncien sobre una possible pròrroga durant altres sis mesos.
Així consta en una providència amb data d'este dimarts on acorda que es done trasllat d'esta situació a les parts personades i al fiscal per a, en el termini comú de cinc dies, presentar al·legacions i informar sobre esta pròrroga.
En una altra providència, amb data d'este mateix dimecres, la instructora ha acordat oficiar a la Generalitat perquè informe sobre el nombre d'alertes roges decretades en els últims 10 anys i els Cecopis convocats després d'estes alertes.
Així ho ha acordat davant d'un escrit presentat per la representació de la investigada, l'exconsellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas. La magistrada, per contra, ha decidit no incorporar un document aportat per esta part, que ja es va denegar al juny, sobre els plecs de prescripcions técncias i administratives de la licitació del servici Sistema Automàtic d'Informació Hidrològica (SAIH) al no tenir relació amb l'objecte d'investigació.
INTÈRPRET DE VALENCIÀ
Igualment, ha decidit que es designe intèrpret de valencià per a les declaracions testificals previstes els dies 10 i 19 de setembre i el 3 d'octubre del 2025, entre elles, la del president de la Diputació de València, Vicente Mompó.
Paral·lelament a estes dos providències, l'òrgan judicial ha emès una diligència d'ordenació signada per la lletrada de l'Administració de Justícia en la qual es proveïxen diversos escrits de les parts i fixa dates per a la declaració de tres testimonis/perjudicats al setembre relatives a peces de morts per la dana, segons el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat.